خبر

کرونا و کارهای ارتباطی با سرگرمی (۲)

ام بی ای نیوز: در قسمت اول این مطلب ده مورد از فعالیت‌های ارتباطی که برندها در ایام قرنطینه با استفاده از سرگرمی انجام داده‌اند را بررسی کردیم و این بار نیز به معرفی نمونه‌های دیگری می‌پردازیم.

Monopoly For Humanity (مونوپولی برای انسانیت)مطمئنا همه با بازی رومیزی مونوپولی آشنایی داریم و آن را تجربه کرده‌ایم. حالا این بازی، کمپینی به راه انداخته تا در این دوران، مردمی که از قرنطینه آسیب بیشتری دیده‌اند را فراموش نکنیم. افرادی مانند کارگران روزمزد که در این مدت درآمدی نداشته و برای تامین مخارج زندگی مشکلاتی اساسی دارند. این کمپین پیشنهاد می‌کند در خانه با خانواده و یا به صورت آنلاین با دیگران مونوپولی بازی کرده و در پایان، هر مبلغی که در دنیای بازی برنده شده‌اید را محاسبه کرده و ۰.۰۱ درصد از آن را به نیازمندان اهدا کنید. مثلا اگر دارایی شما در بازی یک میلیارد تومان بود، ۱۰۰ هزار تومان را صرف این کار خیر کنید.Snap Safeآژانس تبلیغاتی We Are Social برای آموزش فاصله اجتماعی مناسب در زمان شیوع کرونا، فیلتری برای اپلیکیشن اسنپ‌چت ارائه کرده است. این فیلتر از سیستم واقعیت افزوده استفاده کرده و فاصله استاندارد ۲ متری را از فرد نشان می‌دهد. همچنین در صورتی که فاصله شما از فرد دیگری کمتر از این میزان شود، روی صفحه اخطارِ“STAY BACK. SAVE LIVES” نشان داده می‌شود.نمایش تریلر فیلم Tenet از کریستوفر نولانکریستوفر نولان، کارگردان مشهور و محبوب سینما، همیشه تریلر فیلم‌های خود را برای اولین بار در سینماها به نمایش می‌گذاشت اما در این شرایط که سینماها تعطیل هستند، جایگزین چیست؟بله، همانند دی‌جی Marshmello که در مقاله قبل معرفی کردیم، نولان نیز تصمیم گرفت تا این تریلر را برای اولین بار در بازی فورتنایت به نمایش بگذارد و بازیکنان از سراسر دنیا در رویدادی مشغول به تماشای آن شدند.Savanna Virtual Comedy Club (باشگاه کمدی مجازی ساوانا)در این مدت، کشور آفریقای جنوبی نیز به حالت قرنطینه درآمد و از پیامدهای آن تعطیلی بارها بود که در آن‌‌ها برگزاری برنامه‌های کمدی بسیار رایج است. به همین دلیل کارخانه نوشیدنی ساوانا با همکاری آژانس Grey آفریقای جنوبی، باشگاه کمدی مجازی را به راه انداخته‌اند. این برنامه هر دو هفته یکبار از طریق اپلیکیشن زوم برگزار می‌شود و طی آن می‌توانید در حالی که نوشیدنی خود را در خانه می‌نوشید، از نمایش کمدین‌ها و مجری برنامه لذت ببرید.Aim to Killهیچگاه ماندن در خانه و بازی کردن به این میزان فایده نداشته است، زیرا در همان حین که مشغول کشتن هیولای درون بازی هستید، در دنیای واقعی نیز کمک می‌کنید تا هیولای کرونا نابود شود.در همین راستا شرکت سونی از تبلیغاتی رونمایی کرده است که با استفاده از تصاویر و محتوای بازی‌های خود، شما را تشویق می‌کند تا در خانه بمانید و بازی کنید.COVID-19 Can Kill (کوید-۱۹ کشنده است)حالا که صحبت از بازی‌های ویدیویی شد، بد نیست به آگهی جدید شرکت راک‌استار، سازنده سری بازی معروف و پرفروش GTA نگاهی بیاندازیم. برای بازیکنان قطعا این تصویر آشنا است. شرکت راک‌استار با قرار دادن ویروس کرونا جزو سلاح‌های کشنده بازی، بازیکنان را به خانه ماندن و بازی کردن در امنیت دعوت کرده است.

Covid19 Tales (افسانه‌های کوید-۱۹)با وجود تاکید زیاد بر قرنطینه و عدم خروج از منازل، باز هم افراد زیادی این مسئله را رعایت نمی‌کنند. برای اطلاع‌رسانی بهتر، آژانس Creasoup ترکیه به کمک سازمان بهداشت جهانی آمده و با ساخت یک سری انیمیشن کوتاه، روایت متفاوتی را از شخصیت‌های کارتونی معروف ارائه کرده که در آن، شخصیت‌ها قرنطینه را رعایت نکرده و به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی در توییچدر کشور بلژیک بسیاری همچنان در خیابان‌ها رفت‌وآمد کرده و حتی مهمانی برگزار می‌کردند. سرویس استریم بازی توییچ، زمانی که متوجه شد مردم به حرف دولت گوش نمی‌کنند، دست به کار شد و با کمک گیمرهای معروف بلژیکی، در سرویس توییچ و در محیط بازی‌ها به آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی و تاکید بر اهمیت آن پرداخت.

بازی کارتی در برابر ویروس کروناآژانس ANCHOVY نیز بازی کارتی‌ای طراحی کرده تا مردم در اوقات فراغت خود، هم سرگرم شوند و هم آموزش‌های بهداشتی و ایمنی مرتبط با ویروس کرونا را یاد بگیرند. این بازی بیشتر برای کودکان مفید است اما به گونه‌ای طراحی شده که بزرگسالان نیز از آن لذت برده و نکاتی را نیز می‌آموزند.لو دادن داستان سریال‌ها و فیلم‌هااین مورد در حقیقت از جنس ضد سرگرمی است! این ایده از جانب شبکه نتفلیکس نیز مطرح شده بود اما در قالب ایده و طرح اولیه ماند و به اجرا درنیامد اما چندی پیش شبکه اسکای آن را عملی کرد.قضیه از این قرار است که اسکای برای جلوگیری از خروج مردم اسپانیا از خانه‌هایشان راهکار خلاقانه‌ای در پیش گرفته است. آن‌ها در سراسر شهر مادرید بیلبوردهایی نصب کرده‌اند و روی هر کدام، قسمتی از داستان فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود را لو داده‌اند. اسکای به بینندگان خود هشدار داده که اگر نمی‌خواهید تجربه سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان خراب شود، در خانه بمانید!

آشپزی در حیاط جلوی خانهشرکت تولید فرآورده‌های گوشتی Oscar Mayer آمریکا در جهت مسئولیت اجتماعی خود، ۱ میلیون وعده غذایی را میان کسانی که برای تامین غذا به مشکل خورده‌اند پخش می‌کند. از طرف دیگر کمپینی به راه انداخته و مردم را دعوت کرده تا در یک روز خاص به حیاط جلویی خانه خود آمده و همزمان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از آشپزی و خوردن غذا کنار یکدیگر لذت ببرند. همچنین با هر بار استفاده از هشتگ #FrontYardCookout، این شرکت وعده غذایی دیگری را نیز اهدا خواهد کرد.در این دو مطلب سعی شد تا بهترین و خلاقانه‌ترین نمونه‌های کارهای ارتباطی که از عنصر سرگرمی استفاده کرده‌اند را معرفی کنیم. امید است که با توجه به پتانسیل‌های فراوان سرگرمی برای جذب و ایجاد ارتباط با مخاطب، شاهد کاربردهای بیشتر و وسیع‌تری از آن باشیم.‌نظر شما در این زمینه چیست؟ در این مدت چه نمونه‌های دیگری مشاهده کردید که سرگرمی را در کار خود دخیل کرده بودند؟mbanews.ir- سینا حقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا