شرکت emrc در گزارشی مقایسهای به بررسی تبلیغات تلویزیونی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخته است. در این گزارش آمده برندهای فعال در سال ۱۴۰۱حدود ۷۳۱ هزار آگهی و ۱۸ میلیون ثانیه و در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۴۲ هزار آگهی و ۱۷ میلیون ثانیه داشتهاند. بیشترین آگهیها در سال ۱۴۰۱ در شبکههای یک، سه و آی فیلم بوده و بیشترین آگهیها در سال ۱۴۰۲ در شبکه های سه، یک و دو بوده است. طبق این گزارش، در سال ۱۴۰۱ شهریور ماه پرتبلیغ ترین ماه سال و در سال ۱۴۰۲ آبان ماه بیشترین تبلیغات تلویزیونی را داشته است.
برندهای پرتبلیغ ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲
۳ گروه محصول فعال در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تبلیغات تلویزیونی،خرده فروشی، مواد غذایی و نوشیدنی و خدمات بودهاند. ۵ برند فعال سال ۱۴۰۱ به ترتیب سرای ایرانی، مهد فرش، فروشگاه بیس،کفش پاما و فرش شهید بهشتی و در سال ۱۴۰۲ شهر لوازم خانگی، سرای ایرانی، مهد فرش، شرکت داتیس نوین ایرانیان و کفش سوگند بودهاند. همچنین ۳ محصول پر تبلیغ در این دو سال فروشگاه های لوازم خانگی، فروشگاههای فرش و محصول کفش است.