مصاحبه

با اجاق گاز استیل البرز «سرآشپزی کن»

استیل البرز چندی‌ است کمپین «سرآشپزی کن» را با برنامه‌ریزی و اجرای آژانس ماگنولیا در حال اکران دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارة این کمپین، گفت‌وگویی با دکتر حسومیان، مدیر مارکتینگ استیل البرز، داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

برای طراحی کمپین استیل البرز با چه مسئله‌ای روبه‌رو بودید؟

دکتر حسومیان، مدیر مارکتینگ استیل البرز: ۳۱ سال پیش، استیل البرز فعالیت خود را با تولید و عرضة سینک آغاز کرد. محصول سینک با قدرت وارد بازار شد و توانست سهم قابل توجهی را به دست بیاورد. به‌مرور، استیل البرز سبد محصولات خود را گسترش و محصولات اجاق گاز رومیزی، هود، فر، ماکرویو و شیر سینک را به بازار ارائه کرد. استیل البرز تصمیم دارد محصولات دیگر را نیز مانند سینک به جایگاه خوبی از بازار برساند و سهم مهمی از بازار محصولات موردنظر را به دست بیاورد.

رقابت در بازار محصول اجاق گاز سخت است و رقبای زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. در کمپین اخیر تصمیم گرفتیم روی محصول اجاق گاز متمرکز شویم و سعی کنیم که با معرفی قابلیت‌های آن، سهم بازار بیشتری را کسب کنیم. گفتنی است کمپینی که مشاهده می‌کنید برای سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود که ما به احترام فضای جامعه و روحیة مخاطبان با توجه به اتفاقات سال گذشته، کمپین را امسال در رسانه‌های دیجیتال و ATL اکران کردیم.

دربارة مزیت‌های اجاق گاز استیل البرز برایمان بگویید؟

در این کمپین سعی شد روی مزیت‌هایی از محصول که مابقی رقبا هنوز به آن دست پیدا نکرده‌اند، تمرکز شود. اجاق گازهای سری شف(سرآشپز) استیل البرز توان حرارتی بالایی نسبت به محصولات مشابه بازار دارند. توان حرارتی اجاق گاز پنج‌شعلة استیل البرز ۷/۱۳ است که قوی‌ترین اجاق گازهای رقبا (حتی غیررومیزی‌) هم چنین توان حرارتی‌ای ندارند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین نکات این کمپین تمرکز بر توان حرارتی اجاق‌ گازهای استیل البرز است که در بازار ایران نمونة مشابه ندارد؛ موضوعی که برای مصرف‌کنندگان ایرانی اهمیت دارد و تحقیقات بازار انجام‌شده نشان داد که مشتریان توان حرارتی بالا را یکی از ملاک‌های خرید در نظر می‌گیرند. نوع آشپزی ایرانی و حجم غذای تهیه‌شده توسط هموطنان نیز چنین توان حرارتی‌ای را طلب می‌کند. بنابراین ما محصول را مطابق نیاز مشتریان طراحی و به بازار ارائه کردیم.

چه گروه مخاطبانی را برای کمپین استیل البرز در نظر گرفته‌اید؟

گروه مخاطب هدف ما، افراد تصمیم‌گیرنده‌ برای خرید تجهیزات آشپزخانه هستند. افراد تصمیم‌گیرنده و تأثیرگذار در خرید، در گروه‌های سنی متفاوتی هستند. طبق تحقیقات انجام‌شده، افرادی که توان و سن خرید را دارند، گروه سنی ۳۵ تا ۵۰ سال هستند. ما هم روی این بازه سنی تمرکز کرده‌ایم. ضمن اینکه ما در مکمل کمپین محیطی‌مان در فضای دیجیتال نیز حضور داشتیم. با حضور در این فضا نگاهی نیز به تصمیم‌گیرندگان جوان‌تر از ۳۰ سال داشتیم. افرادی که با مقایسه محصولات و جمع‌آوری اطلاعات تصمیم‌گیری می‌کنند. در دیجیتال نیز همان کانسپت «سرآشپزی کن» را حول محور اجاق گاز g5913 در نظر گرفتیم. البته در دیجیتال محتواها بیشتر برای نسل جوان زیر ۳۰ سال طراحی شده است. کمپین محیطی تا دی‌ماه و دیجیتال تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

تا الان بازخوردی دریافت کرده‌اید؟

کمپین روی فروش تأثیرات مثبتی گذاشته است. البته هدف ما بلندمدت است و در تلاش هستیم که ذهنیت مصرف‌کنندگان را نسبت به محصول مثبت کنیم. بنابراین، چشم‌انداز بلندمدتی را تعریف کرده‌ایم. پس از کمپین حال حاضر، برنامه‌ریزی و اجرای کمپین نوروزی استیل البرز آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا