خبر

افزایش ۲۰ درصدی تراکنش‌های مثبت اکسکوینو

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو که یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتال است و از سال ۹۶ فعالیت می‌کند، گزارشی منتشر کرده و در آن به بررسی کمپین‌های این مجموعه یعنی «قلک دیجیتال» و «کوین کاپ ۲۰۲۲» پرداخته و مراحل شروع تا پایان کمپین را با دیتا و آمار شفاف ارائه داده است.کمپین‌های اصلی اکسکوینوکمپین های اصلی اکسکوینو شامل دو کمپین “قلک دیجیتال” و “کوین کاپ ۲۰۲۲” می‌شوند که در ۳ ماه اخیر اجرا شدند. کمپین کوین کاپ ۲۰۲۲ با هدف جذب کاربر جدید به مجموعه و کمپین قلک دیجیتال با هدف نگه‌داشت کاربر طراحی و اجرا شدند.کمپین کوین کاپ ۲۰۲۲کمپین کوین کاپ، یک گیمیفیکیشن برای جذب کاربران جدید از طریق معرفی، در کنار پیش‌بینی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.در این کمپین هر کاربر که “بازیکن” خطاب می‌شود، با شرکت در هر مسابقه و پیش بینی درست نتیجه برد و باخت بازی، امتیاز مشخصی به دست می‌اورد که او را یک مرحله به نفر اول و برنده نهایی شدن نزدیک می‌کرد. در طراحی این گیمیفیکیشن برنده نهایی از طریق کسب امتیاز بالاتر مشخص می‌شد.جوایز این کمپین عبارت بود از :نفر اول بدون قرعه کشی یک اتریومنفر دوم پلی استیشن۵نفر سوم عینک VRنفر چهارم هدفون بی سیم سونیاهدف کمپین جذب ۵۰ هزار کاربر جدید که در اکسکوینو ثبت نام نکرده‌اند.شروع و پایانتبلیغات در شبکه‌های اجتماعیتلگرام مهم‌ترین کانال تبلیغاتی خارجی این کمپین بود زیرا با توجه به فضای حاکم بر جامعه و اینستاگرام، امکان تبلیغات در اینستاگرام میسر نبود. کانال‌های تبلیغاتی تبلیغات کلیکی در سایت‌هاطبق گزارش برای تبلیغات کلیکی بودجه کمی در نظر گرفته شد که همان بودجه نیز برای ریتارگتینگ کاربرانی استفاده شد که برای انتخاب اکسکوینو مصمم نبودند. عمده حجم تبلیغات از سوی کاربرانی بود که به صورت دهان به دهان کوین کاپ را معرفی کردند. در واقع  معرفی به دوستان کانال اصلی کمپین بوده است.اس ام اساس‌ام‌اس روش دیگری بود که بصورت لحظه‌ای کاربران را در جریان اتفاقات کمپین قرار می‌داد.مواردی که از طریق اس‌ام‌اس به اطلاع کاربران می‌رسید:افزایش امتیازهایپ کردن کاربراناطلاع‌رسانی در خصوص بازی‌هاپوش نوتیفیکیشن تبلیغاتیپوش روزانه یکی از روش‌هایی بود که بصورت دائمی اجرا می‌شد. بسیاری از وب‌سایت‌های خبری و اپلیکیشن‌های ورزشی تبلیغات کوین‌کاپ را نمایش می‌دادند.ویدیو مارکتینگ در این کمپین بصورت محدود از تبلیغات آپارات استفاده شده است و موشن ویدیوی کوین‌کاپ در ساعت‌هایی که به بازی‌های جام جهانی نزدیک بود نمایش داده شده است.نتیجه کمپیندر این کمپین تعداد ۶۳۰۰۰ شرکت کننده کوین کاپ و تعداد ۲۳۰۰۰ کاربر معرفی شده وجود داشت که در این بین تعداد تعامل مستمر روزانه شرکت‌کننده‌ها  ۷۵۰۰  نفر بوده است. نمودار جنسیتی بازیکن‌هادسته‌بندی و Mini RFM کوین‌کاپیدر این کمپین کاربران به هفت دسته تقسیم شدند و این اقدام از جنس ریتنشن بود که هفته اول برنامه ریزی شد و از اول هفته دوم کمپین با شکل‌گیری تقریبی رفتار کاربران اجرایی شد.اقدام موثر بعدی برای افزایش هیجان بازی این بود که به ازای احراز هویت ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شد که امتیاز زیادی در بازی کوین کاپ محسوب میشد.کمپین قلکبر اساس این گزارش کمپین قلک، بزرگ‌ترین کمپین سال ۱۴۰۱ اکسکوینو با هدف اصلی «نگهداشت کاربران» بود. الگوریتم کمپین به شکلی بود که به ازای هر ۵۰ دلار افزایش موجودی، یک امتیاز به حساب کاربر اضافه میشد. همانطور که از ماهیت نگهداشت کمپین قلک مشخص است این کمپین روی مشتریان بالفعل اکسکوینو متمرکز بود و با هدف کاهش خروج کاربران اکسکوینو و افزایش وفاداری طراحی شده بود.این کمپین با الهام از مدل استیکینگ که غالبا توسط پروژه‌های مطرح و صرافی‌های بزرگ خارجی پیاده‌سازی می‌شود، برای افزایش وفاداری کاربران طراحی شد. به شکلی که با فریز کردن سرمایه کاربران، پاداش بیشتری به آنها تعلق می‌گرفت.ابتدا و انتها کمپینبر اساس گفته اکسکوینو، در ابتدای کمپین زمان آن به طور میانگین دو ماه، یعنی ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان ماه درنظر گرفته شده بود. اما با توجه به مشکلات زیرساختی اینترنت و درخواست کاربران برای تمدید زمان آن، کمپین‌ تا پایان آذر ماه تمدید شده است.اهداف ‌کمپین کانال‌های اطلاع‌رسانیبا توجه به هدف اصلی کمپین که از نوع «نگهداشت مشتری» بود، از کانال های داخلی برای اطلاع‌رسانی از قبیل بنرهای داخلی، ایمیل، پیامک و … در این کمپین استفاده شد.نتیجه کمپیندر این کمپین که تعداد شرکت کنندگان  ۱۸۸۰۰۰ نفر بود، وفاداری کاربران از ۳۵ درصد به ۴۳ درصد افزایش داشته است.جایزه‌های کمپینجوایز کمپین به ۳۸ نفر تعلق گرفت. سه نفر اول که بیشترین امتیاز را کسب کردند بدون قرعه کشی سه آیفون ۱۴ (یا آیفون۱۳ به انتخاب کاربر) برنده شدند. بین ۵۰ نفر بعدی قرعه‌کشی انجام شد و به قید قرعه به ۵ نفر از این افراد ۵ سرفیس پرو ۷ تعلق گرفت. همچنین قرعه‌کشی بعدی بین افراد باقی‌مانده برگزار شد و به ۳۰ نفر، جایزه تتری به ارزش ۲ میلیون تومان اهدا شد.چالش‌ کمپین‌های پاییزی همزمانی کمپین با محدودیت‌های اینترنتمحدودیت‌ دسترسی به فضای سوشال مدیامشکلات زیرساخت اینترنتتجربه‌های مرتبط با کمپین های پاییزییکی از نکات در پروسه کمپین قلک، افزایش عجیب قیمت دلار در ۲ ماه پایانی فصل پاییز بود. افزایش نرخ دلار درواقع نوعی توفیق‌ اجباری برای کاربرانی بود که با ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری کرده بودند که باعث افزایش سود بیشتر برای آنها شد.ویدیوی قرعه‌کشی جایزه‌های قلک و کوین کاپ اکسکوینودر صورت تمایل نسخه کامل گزارش را می‌توانید از اینجا بخوانید.منبع: دی‌ام برد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا