خبر

#ایران_بالا؛ صعود عظیم سامان

ام بي اي نيوز: باخبر شده‌ایم که یکی از قدرترین کوهنوردان کشورمان در راه فتح آخرین قله از قله‌های ۸۰۰۰متری جهان است و در صوررت موفقیت او در صعود قله‌ی لوتسه، به باشگاه ۸۰۰۰متری‌های دنیا می‌پیوندد و اولین عضو ایرانی این باشگاه ۳۴ نفری به شمار خواهد‌آمد.البته باید قدردان بانک سامان باشیم که علاوه بر حمایت از این ورزشکار ارجمند، به اطلاع‌رسانی در این باره پرداخته و اگر حضور این نهاد نبود، این اتفاق نیز همانند فعالیت‌ها و موفقیت‌های ده سال گذشته‌ی عظیم قیچی‌ساز تنها به گوش تعداد محدودی از ایرانیان می‌رسید.به بهانه‌ی کمپین «ایران بالا» (کلمه‌ی «بالا» با ایهام موجود در خود هم به ارتفاع اشاره می‌کند و هم معنای ترکی این واژه، یعنی فرزند را مدنظر قرار می‌دهد.) که ما را در جریان روند پیش‌روی قیچی‌سازدر مراحل صعودش به قله‌ی ۸۵۱۶ متری لوتسه قرار می‌دهد، به گفت‌وگو با منصور مومنی، مدیر روابط عمومی و صدای مشتریان بانک سامان، پرداخته‌ایم.به گفته‌ی مومنی، شکل‌گیری این کمپین به آشنایی بانک سامان با کوهنوردی ایران و به تبع آن، با عظیم قیچی‌ساز بازمی‌گردد. ورزش کوهنوردی در ایران از پتانسیل‌های بالایی برای جهانی شدن برخوردار است، اما متاسفانه به واسطه‌ی حمایت نشدن این ورزش و ورزشکاران آن حرکت کندی در ورود به دنیای حرفه‌ای دارد. این عدم حمایت و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردان از این مشکلات نیز فراتر می‌رود و متاسفانه شاهد از بین رفتن تعدادی از این ورزشکاران در سال‌های گذشته بوده‌ایم.در نتیجه‌ی این امور بانک سامان تصمیم گرفته‌است تا به حمایت از عظیم قیچی‌ساز بپردازد، نام او را در میان اقشار گوناگون جامعه برجسته و ورزش کوهنوردی و ابعاد حرفه‌ای آن را معرفی کند.بانک سامان در این کمپین هم از رسانه‌های معمول محیطی از قبیل بیلبورد، تبلیغات روی اتوبوس‌ها و نیز تبلیغات درون‌بانکی بهره برده و هم به منظور برقراری ارتباط موثرتر با مردم، به شبکه‌های اجتماعی ورود پیدا کرده‌است. مومنی می‌گوید این بخش اهمیت بسزایی دارد، چرا که پیام اصلی کار قیچی‌ساز را که عبارتست از استقامت، پایداری و مبارزه در راه رسیدن به هدف، به گوش تمامی افراد جامعه می‌رساند؛ مخاطبان در صفحه‌ی اینستاگرام این کمپین پیام‌های خود را به گوش قیچی‌ساز می‌رسانند، برای او آرزوی موفقیت می‌کنند و تصاویری از کوه‌گردی‌ها و کوهنوردی‌های روزمره‌ی خود را به اشتراک می‌گذارند.مومنی معتقد است رویکرد بانک سامان در کمپین‌های مسئولیت اجتماعی، جذب مشتری نیست، اما در نهایت چنین کمپین‌هایی منجر به افزایش احترام بانک در جامعه می‌شود و روی برند بانک اثر می‌گذارد؛ البته که بانکداری موفق در گرو خدمت‌رسانی بی‌نقص است و به هیچ‌طریق دیگری به جز انجام درست مسئولیت‌های خدماتی خود به آن نایل نمی‌شود. پس این بانک چه هدفی را دنبال می‌کند؟به گفته‌ی مومنی، بانک سامان به بررسی و جست‌وجوی مسائلی می‌پردازد که نیاز به حمایت دارند و در عین حال، حاوی مؤلفه‌های اثرگذاری بر جامعه هستند. کمپین‌هایی که این بانک راه‌اندازی می‌کند همه به قصد اثرگذاری بر جامعه و ارتقاء فعالیت مورد نظر شکل می‌گیرند و هدفی جز خدمت به جامعه را دنبال نمی‌کنند. هر کسی که در این جامعه، با تمام بدی‌ها و خوبی‌های آن زندگی می‌کند، مسئولیت‌هایی بر عهده دارد و باید کاری در قبالش انجام دهد. بانک سامان می‌تواند حداقل در گسترش شادی ناشی از اتفاقات خوبی که امیدوار است در آینده بیفتد، موثر باشد.مومنی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود ورزش‌های همه‌پسندتر به سراغ ورزش کوهنوردی رفته‌است می‌گوید هنگامی که به حمایت از تیم ملی والیبال پرداختند نیز همین سوال پرسیده شد. تیم والیبال ۵ سال پیش در جایگاه کاملا متفاوت و پایین‌تری نسبت به جایگاه کنونی خود قرار داشت، اما به موفقیت رسید. حالا بانک سامان می‌خواهد با حمایت از کوهنوردی، به ایجاد علاقه‌مندی به این ورزش در سطوح خردتر و در اطراف مخاطبانش بپردازد تا ارزش محیط زیست، طبیعت و هوای پاک را که به دست خود مردم رو به نابودی‌ست، برجسته کند.بانک سامان در حوزه‌ی کمپین‌های مسئولیت اجتماعی تنها به ورزش اکتفا نکرده و در زمینه‌های مختلفی از قبیل هنرهای تجسمی، فرهنگ عمومی، آموزش و موسیقی بها داده‌است. امسال نیز قصد دارد حامی سینمای مستقل شود.در پایان برای این کوهنورد بزرگ کشورمان آرزوی موفقیت و سلامتی می‌کنیم و جایگاه اسطوره‌ای او را که به صورت نمادین نیز در تبلیغات سطح شهر و با قرارگیری‌اش در کنار فردوسی، دیده‌ می‌شود ارج می‌نهیم.mbanews.ir -افروز مصلایی پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا