خبر

بالا رفتن تلگرام از نردبانِ همستر کامبت

اگر تلگرام داشته باشید، حتماً این روزها چند باری با دیدن نوتیفیکیشن پیوستن دیرهنگامِ دوستان و آشناها به تلگرام غافلگیر شده‌اید؛ آدم‌هایی که در حالت عادی محال بود گذرشان به این پیام‌رسان بیفتد و حالا به لطف یک همستر کارتونی پایشان به تلگرام باز شده است.

برگ برنده‌ی این روزهای تلگرام برای برگرداندن کاربران قدیمی و جذب کاربران جدید، بازی پرطرفدار همستر کامبت است؛ یک نوع بازی P2E یا بازی با هدف کسب درآمد که در بستر تلگرام انجام می‌شود و با امتیازهایی که قابل‌تبدیل به ارز دیجیتال است، موجی از کاربران مشتاق را روانه‌ی تلگرام کرده است. همستر کامبت اعلام کرده که تعداد کاربرانش از ۱۰۰ میلیون نفر رد شده و هدف جدیدش رسیدن به کاربران میلیاردی است.

بازی همستر کامبت با تکنیکی منحصربه‌فرد به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاری استراتژیک داشته باشند و همسترهایشان را ارتقا بدهند و پاداش بگیرند. تا این لحظه جزییات دقیق سیستم پاداش‌دهی بازی فاش نشده، با این حال به کاربران وعده داده شده که علاوه بر لذت بردن از یک بازی سرگرم‌کننده، امکان کسب درآمد به واسطه‌ی رمزارزها را هم دارند.

بی‌شک موفقیت زودهنگام همستر کامبت و پروژه‌های مشابهی مثل نات‌کوین نشانگر این است که تلگرام می‌تواند در آینده‌ی نزدیک، به پلتفرم بی‌رقیب حوزه‌ی P2E تبدیل شود. دست‌رسی‌پذیری و شهرت تلگرام و گستردگی کاربرانش در کنار امکان درآمدزایی از طریق ارزهای دیجیتال، باعث پیشی گرفتن تلگرام از رقبا شده است. با این حال تردیدهایی درباره‌ی ماندگاری موفقیت P2Eها در درازمدت و احتمال اشباع شدن بازار وجود دارد.

همستر کامبت از هدف‌گذاری یک میلیاردی خبر داده، ولی باید دید آیا می‌تواند در ماه‌های آتی با شتاب فعلی به جذب کاربران جدید ادامه بدهد یا نه. هر اتفاقی که بیفتد همستر کامبت با ۱۰۰ میلیون کاربر جای پای خود را به عنوان یک بازیگر جدی در بازار P2E محکم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا