خبر

بهترین گوشی‌های ارزان موجود در بازار

در گذشته قیمت یک گوشی هوشمند معمولی بیش از ۵۰۰ دلار بود اما خوشبختانه دیگر آن روز‌ها به پایان رسیده و با بودجه ای کمتر از ۱۶۰ دلار می‌توانید یک گوشی هوشمند خوب و مناسب بخرید. با این حال، جستجو در بازار تلفن‌های ارزان قیمت می‌تواند کمی سخت باشد. بسیاری از گزینه‌هایی که روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، اغلب اوقات از لحاظ کاربردی ضعیف هستند و برخی گوشی‌ها به علت وجود فضای بسیار محدود برای ذخیره سازی، در نهایت هزینه بیشتری برایتان به همراه خواهند داشت. به دلیل وجود این همه مشکلات، وبسایت خبری تحلیلی «engadget» تحقیقی در بازار انجام داده و در نتیجه به شرح زیر بهترین گوشی‌های ارزان قیمت زیر ۳۰۰ دلار موجود در شرایط فعلی را به شما معرفی خواهد کرد.

در این راستا ابتدا باید ببینیم در یک گوشی ارزان قیمت باید به دنبال چه چیزی باشیم. در همین رابطه خرید گوشی‌های منتخب ‌کارشناسان این وبسایت بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه بر می‌دارد. هر چه این هزینه کمتر باشد، می‌توانید به جای آن مثلا یک ماشین حساب پیشرفته بخرید. هر چه گوشی ارزان تر باشد، مسلما عملکرد آن نیز کمتر خواهد بود. به همین دلیل بهترین توصیه ای که می‌شود کرد این است که برای انجام چنین کاری تا می‌توانید هزینه کنید. در این طیف قیمت، حتی ۵۰ یا ۱۰۰ دلار بیشتر نیز می‌تواند محصولی بسیار بهتر را برای شما به ارمغان آورد.

در وهله دوم، شما باید بدانید که بیشتر از همه از یک گوشی چه می‌خواهید. حین خرید یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه، ممکن است گاهی اوقات لازم باشد که یک دوربین مناسب را فدای یک باتری با دوام کرده یا یک پردازنده سریع تر را به یک صفحه نمایش با وضوح بالا ترجیح دهید. مهم این است که در نهایت جمع بندی اولویت‌ها، انتخاب و خرید یک گوشی مناسب را آسان تر می‌کند.

به همین ترتیب، سیستم عامل iOS نیز از رده خارج می‌شود زیرا تنها گوشی آیفون که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است، آیفون مدل SE 400 خواهد بود. در نتیجه، تنها می‌توانید سراغ سیستم عامل اندروید بروید. در نهایت به خاطر داشته باشید که اکثر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند اندروئیدی معمولا خدمات پشتیبانی نرم افزاری بسیار قوی تری را برای دستگاه‌های مقرون به صرفه خود ارائه می‌دهند. در برخی موارد، گوشی تلفن جدید شما ممکن است تنها شامل یک فقره به روز رسانی نرم افزاری یک یا دو ساله در کنار حفظ ایمنی شود. این موضوع در مورد گوشی‌های مدل «OnePlus» و «موتورولا» صدق می‌کند. اگر اولویت شما پشتیبانی نرم افزاری است، سامسونگ بهترین نمونه در این زمینه به شمار می‌رود.

بهترین گوشی ارزان قیمت به طور کلی: OnePlus Nord N30 5G

صفحه نمایش ۶.۷۲ اینچی

رزولوشن: ۲۴۰۰ x 1080 پیکسل، ۳۹۱ppi

سی پی یو: اسنپ دارگون Qualcomm 695 پنج گیگا بایتی

رم: ۸ گیگا بایت

فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگا بایت

باتریک ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

دوربین عقب: سه گانه (۱۰۸ مگاپیکسل اصلی، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل عمق)

دوربین جلو: ۱۶ مگاپیکسل

قیمت: ۳۰۰ دلار در آمازون

گوشی مدل OnePlus Nord N30 5G سیصد دلاری بهترین قیمت را در بین گوشی‌های هوشمند فهرست کارشناسان سایت ما داراست. هیچ گوشی دیگری در این گروه قیمتی، مجهز به پردازنده ای با سرعت اسنپ دراگون ۵G N30 695 نیست. علاوه بر این، وجود گوشی مدل وان پلاس N30 با رم ۸ گیگا بایتی و ۱۲۸ گیگا بایت فضای ذخیره سازی، به این معنی است که احتمالا دیگر نیازی به تخصیص بودجه برای کارت microSD یا فضای ذخیره سازی ابری ندارید. همچنین صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی IPS، بهترین فضا را برای هم بازی و هم استفاده روزمره فراهم می‌کند. مهم تر از همه این که، N30 با یک آداپتور برق ۵۰ واتی عرضه می‌شود در نتیجه می‌توانید پس از ۳۰ دقیقه استفاده، از آن برای داشتن یک روز کامل باتری بهره ببرید. اگر N30 ضد آب بود و OnePlus نیز متعهد می‌شد خدماتی بیش از یک مورد به روز رسانی اصلی اندروید را برای گوشی ارائه دهد، تقریبا همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می‌رفت.

گوشی ارزان قیمت اندروید: سامسونگ گلکسی A14 5G

صفحه نمایش: ۶.۶ اینچی

وضوح: +FHD

سی پس سو: چیپست هشت هسته ای

رم: ۴ گیگا بایت

فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگا بایت (قابل ارتقاء تا ۱ ترابایت)

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

دوربین عقب: سه گلنه (۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۲ مگا پیکسل ماکرو، ۲ مگا پیکسل عمق)

دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل

قیمت: ۲۰۰ دلاردر آمازون

اجازه ندهید قیمت نسبتا پایین گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G و طراحی ساده آن شما را فریب دهد که شاید گوشی بی کیفیتی را از فروشنده تحویل بگیرید. تنها با پرداخت ۲۰۰ دلار، گوشی هوشمندی را دریافت می‌کنید که به طرز شگفت‌آوری سریع عمل کرده و دوربینش کارایی خوبی دارد. علاوه بر این، وجود فناوری NFC به درد پرداخت هزینه بدون نیاز به هر نوع تماسی می‌خورد که البته این ویژگی را در بسیاری از گوشی‌هایی با همین طیف قیمت نمی‌توانید بیابید. عمر باتری نیز زیاد بوده و در صورت استفاده معمولی و متداول تا دو روز شارژ خواهد داشت. در زمینه به روز رسانی نرم افزاری نیز سامسونگ به خوبی موفق عمل کرده است. تنها ویژگی منفی گوشی A14 ضد آب نبودن آن است که در صورت تمایل به زندگی دور از دریا و استخر نظر مثبت شما را به سوی خود جلب خواهد کرد.

بهترین تلفن ارزان قیمت با بودجه بسیار کم: سامسونگ گلکسی A03s

صفحه نمایش: ۶.۵ اینچی Infinity Edge

رزولوشن: +HD

سی پی یو: چیپست هشت هسته ای

فضای ذخیره سازی: ۳۲ گیگا بایت (قابل ارتقاء تا ۱ ترابایت)

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

دوربن عقب: سه گانه (۱۳ مگاپیکسل عرض، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل عمق)

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل

قیمت: ۱۰۳ دلار در آمازون

اگر می‌خواهید تا حد امکان کم هزینه کنید، اما همچنان محصولی از بک برند معتبر می‌خواهید، گوشی گلکسی A03s صد و شصت دلاری سامسونگ برای شما بهترین گزینه خواهد بود. به لطف وجود پردازنده «MediaTek Helio P35»، این گوشی بهتر از چیزی خواهد بود که انتظار دارید. متاسفانه به علت قیمت پایین، کیفیت دوربین چندان عالی نیست. در ادامه باید بگوییم که گوشی A03s با ۳۲ گیگا بایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر باید آمادگی خرید یک کارت microSD برای ذخیره تمام عکس‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه خود را داشته باشید. خوشبختانه گوشی هوشمند مدل A03s نیز چهار سال یک بار خدمات به روزرسانی امنیتی سامسونگ را دریافت خواهد کرد. چنین پشتیبانی نرم افزاری را در هیچ گوشی دیگری با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار نخواهید یافت.

گوشی هوشمند افتخار آمیز: Moto G Stylus موتورولا

صفحه نمایش: ۶.۵ اینچی

رزولوشن: +HD

سی پی یو: اسنپدراگون ۶۶۵ Qualcomm

رم: ۴ گیگا بایت

فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگا بایت

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

دوربین عقب: ۵۰ مگاپیکسل Quad Pixel

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

قیمت: ۱۵۰ دلار در آمازون

قلم ۲۰۰ دلاری گوشی Motorola Moto G به راحتی امکان یادداشت برداری را برای شما فراهم می‌آورد. علاوه بر این، گوشی فوق در دو رنگ «آبی نیمه شب» و «صورتی براق» در بازار موجود است.

مانند سایر گزینه‌های موجود در میان گوشی‌های هوشمند حاضر در این طیف قیمت، اگر Moto G Stylus با دوربین قوی تر، شارژ سریع تر و محافظت بهتر در برابر آب عرضه می‌شد، آن وقت همه چیز خوب بود.

www.engadget.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا