مصاحبه

“حماسه عاشورا” پایه گذار سنت های نیک

تبلیغات فرهنگی ازجمله برنامه هایی است که طی سالهای اخیر با توجه به مناسبتها و یا رویکردهای خاص سازمان زیباسازی شهرداری تهران توسط این نهاد در سطح شهر به شکل تبلیغات محیطی به اجرا درمی آید.
اینبار نیز موضوع اهداء خون در بیلبوردهای محیطی طراحی و تدوین شده که مورد توجه مخاطبان قرارگرفته است.

وجودی، مدیرتبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی تخصصی شدن این نوع تبیلغات را وجه امتیازآن با آنچه درگذشته دراین رابطه اجرا میشده عنوان کرد و گفت: ایام و مناسبت های فرهنگی و مذهبی فرصتهایی هستند که بتوان مفاهیم و موضوعات اخلاقی و اجتماعی و مذهبی را در قالبهایی متفاوت و تاثیرگذارتر به مخاطبان و شهروندان ارائه کرد.
دراین رابطه طی سالهای گذشته تلاشهایی انجام شده که تبلیغات محیطی سطح شهر صرفاً جنبه تجاری نداشته باشد و به لحاظ تاثیرگذاری و در معرض دید عموم بودن بیلبوردها طرح های یکپارچه و منظمی جهت نوع دیگری از تبلیغات که در زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان تاثیرگذار باشد، به اجرا درآمده است.

او افزود به عنوان نمونه در ایام محرم طرح تبلیغات فرهنگی با عنوان “کمپین حماسه عاشورا لبیک یا حسین” پیام هایی اخلاقی و اجتماعی مرتبط با اهداف این حماسه بزرگ را ارائه کرده است.
در این طرح ابتدا فراخوان ارسال آثار با موضوعات مرتبط با حماسه عاشورا داده شد و طراحان برتر که طبق تجربه دوره های گذشته آثار برتری ارائه کرده بودند دعوت شدند و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کارگاه های تخصصی این طرح ها در شهر کربلا برگزار شد.
وی با بیان اینکه این اقدام برای قرارگرفتن طراحان درحال و هوای حماسه عاشورا و محرم بوده است، گفت: دراین کمپین محتوای مورد نظر با حضور متخصصان ستاد عتبات عالیات و سازمان اوقافمشخص میشد و طراحان شرکت کننده درحال و هوای حرم امام حسین و حماسه ی عاشورا، در کارگاه های تخصصی که در شهر کربلا برگزارشد شرکت کرده و آثار برتر توسط اساتید حوزه ی گرافیگ نظیر استاد اسدالهی و دوست محمدی انتخاب و برای اجرای این کمپین بزرگ آماده شد.

دراین میان حدود ۸۰ اثر در رابطه با طرح اهدای خون انتخاب شد که البته در این ایام مورد نظر مخاطبان و شهروندان تهرانی نیز قرار گرفت و طرح آن کیسه خونی را نشان میدهد که برای کمک به بیماران و نیازمندان به خون اهداء شده است و ضمن ترویج فرهنگ این کار خیر در قالب کمپین بزرگ حماسه ی عاشورا به تصویر کشیده شد.

البته طرح ها و عنوان های دیگری نظیر دوری جستن از مال حرام و کسب روزی حلال و آزادگی و… نیز موضوعاتی بودند که طرح های متفاوت و متعددی با محتوای متناسب این ایام طراحی و اجرا شده است.
او در ادامه حاصل طرح تبلیغات فرهنگی که دوره های گذشته نیز اجرا شده بود را تخصص محور شدن و دوری از طرح های سطحی و کلیشه ای برای انتقال مفاهیم و ارزش ها عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا