خبر

نگاهی به کمپین شیپور؛ این مورد اکازیونه

«ویدیوی اخیر تبلیغاتی شیپور، در نگاه اول یک سند مالکیت را به ما نشان می‌دهد. اما با باز کردن این سند ما را با خانه‌ای مواجه می‌کند که با تکنیک «پاپ‌آپ» در برابرمان نقش می‌بندد.»

«این مورد اکازیونه»!

«این مورد اکازیونه!» شعار کمپین گوریلا مارکتینگ شیپور است که در مکالمات خرید و فروش ملک نیز کاربرد زیادی دارد و به گوش فروشندگان و خریداران ملک آشناست. این کمپین با استفاده از نمادی چون سند مالکیت به مخاطب خود می‌گوید: برای دستیابی به سند خانه، شیپور گزینه‌هایی برای ارائه دارد. در این کمپین سعی شده با در نظر گرفتن خلاقیت و نامتعارف بودن، مخاطب برای درگیری بیشتر با شیپور و خرید خانه تحریک شود و برای خرید خانه اسم شیپور به او مجدد یادآوری شود. علیرضا هنرکار مدیر ارشد مارکتینگ در مورد این کمپین توضیح می‌دهد: حوزه تمرکز این کمپین شیپور بخش املاک بوده و سعی شده براساس مکانیزم گوریلا مارکتینگ، پلی بین فضای آنلاین و آفلاین در مورد خرید ملک زده شود. در کمپینی که اجرا شده برای گرفتن مخاطب و تحریک کنجکاوی مخاطب سعی کردیم در طراحی المان از قاعده‌های متداول عبور کنیم و علاوه بر نوآوری در فرم که جانمایی یک پاپ‌آپ خانه در سند ملکی بود، مخاطب را با سوژه جدیدی روبه‌رو کنیم و آن جا ماندن سند خانه در خیابان بود. در فضای آنلاین نیز خوشبختانه شاهد واکنش‌های متعدد نسبت به این سوژه، نحوه پیاده‌سازی و ویدیوی مربوط به آن بودیم. حس گرفتن سند و برخورد با سند ملکی یکی از چیزهایی است که ذهن مخاطب را درگیر میکند و سعی کردیم بر این درگیری با این تکنیک تاکید ویژه داشته باشیم.

کمی در مورد ساختار گوریلا مارکتینگ کمپین: المان منحصر به فرد و غیرمتعارف: سند با پاپ‌آپ خانه در آن

آنچه که در شبکه اجتماعی رخ داد: بازنشر ویدیوی سند

تگ لاین کمپین: «این مورد اکازیونه!» استفاده از جملات متعارف و قابل قبول در جامعه هدف و خریدار

سابقه برند شیپور در تبلیغات:

برند شیپور از دیرباز تلاش کرده تا از جسارت و نوآوری در تبلیغات آفلاین نترسد و ایده‌های متنوعی را براساس بیزینس مدل خود طراحی و پیاده‌سازی کند. شیپور در چند کمپین اخیر خود تمرکز ویژه‌ای بر گوریلا مارکتینگ گذاشته و تلاش می‌کند تا با اجرای کمپین‌ها واکنش برانگیز باشد و با مخاطب خود درگیری ایجاد کند. شیپور در شش ماه اخیر: کمپین «صاف برو تو ویلات» و همینطور بیلبوردهای گسترده شیپور در شمال با پیام «از خونه شنی تا ویلای ساحلی در شیپور» دو کمپین بزرگی بودند که نشان از تمرکز برند شیپور در حوزه املاک مخصوصا ویلا در شمال دارند. «این مورد اکازیونه!» کمپین سوم شیپور است که بر جایگاه شیپور در حوزه املاک تاکید ویژه‌ای دارد.

«تراکت‌هایی که همه ما روزانه در سطح شهر می‌بینیم، متاسفانه نمی‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. به همین دلیل قطعا شاهد بوده‌اید که مردم بدون نگاه کردن به محتوای تراکت آن را دور می‌اندازند. با در نظر گرفتن این موضوع، در این کمپین تلاش کردیم تا اول از همه مخاطب را شوکه و کنجکاو کرده تا علاقه‌مند شود محتوای تبلیغ را ببیند. ذات کمپین‌های گوریلا مارکتینگ قرار دادن تبلیغ در جایی است که مخاطب اصلا توقع آن را ندارد. بنابراین ما نیز با استفاده از همین استراتژی و با توجه به بازخوردهای خوبی که از کمپین قبلی گرفتیم و پتانسیل بالای تبلیغات گوریلا مارکتینگ در ایران، تصمیم گرفتیم که کمپین جدیدمون رو هم با همین استراتژی پیش ببریم. البته در ادامه هم شاهد استقبال روزافزون این روش مارکتینگ و تبلیغات در بازار ایران بودیم.»

برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید- ویدیو اول
برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید- ویدیو دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا