خبر

چت بات‌های هوش مصنوعی و تلاش متا

متا در صدد است تا چند مورد چت بات هوش مصنوعی با محوریت شخصیت‌ها و کاراکتر‌های مختلف را برای جذب کاربران جوان به سوی پلتفرم‌های زیرمجموعه خود راه اندازی کند.

ظاهرا این بات‌ها در قالب شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ عرضه می‌شوند. به گزارش وال استریت ژورنال، کارمندان متا مدتی است که دست به آزمایش بات‌های مولد می‌زنند. این قبیل بات‌ها با هدف افزایش سطح تعامل راه اندازی می‌شوند اما احتمالا بعضی از آن‌ها، یک سری ابزار‌های مفید در زمینه بهره‌ وری از جمله کد نویسی و موارد مشابه را ارائه خواهند داد. این چت بات‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی سرشار از کاراکتر‌ها و شخصیت‌های مختلف و رنگارنگ هستند تا در قلب جوانان ریشه دوانده و آن‌ها را سرگرم کنند.

با این وجود، روباتی موسوم به «آلوین بیگانه» بنا بر یک سری گزارش‌های دریافتی، این پیام را به کاربران جوان می‌دهد که تجارب، افکار و احساتشان برای او جذاب بوده و تشنه درک آن‌هاست. در ادامه کاربران ممکن است از این ربات بترسند زیرا به نظر می‌رسد که عمدا برای جمع آوری اطلاعات شخصی افراد طراحی شده است. ظاهرا ادعا‌های متا در مورد حفظ حریم خصوصی با این مورد اخیر در تناقض خواهد بود. متا مدتی است سعی می‌کند کاربران جوان را به سوی خود جذب کند به خصوص از زمانی که شاهد شهاب سنگی نوظهور موسوم به «تیک تاک» بودیم. این اپلیکیشن در سال‌های اخیر از لحاظ میزان محبوبیت از اینستاگرام پیشی گرفته و مارک زاکربرگ به جای سرمایه گذاری بر روی افراد مسن، به تلاش برای جذب جوانان می‌اندیشد. اخبار رسیده حکایت از برنامه‌های متا برای دعوت از سلبریتی‌ها دارد که به آن‌ها اجازه دهد یک سری چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تعامل با طرفداران خود ایجاد کنند.

البته، متا اولین شرکت رسانه اجتماعی نیست که جوانان را با چت بات‌های پر کاراکتر، به سوی خود جذب می‌کند. آمازون مشغول طراحی و ارائه یک نوع خدمات چت مصنوعی زیر مجموعه «الکسا» برای کودکان است. اسنپ نیز در ماه فوریه گونه ای سرویس هوش مصنوعی را راه اندازی کرده و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از آن بازدید به عمل آورده اند. با این وجود نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارند که مبادا هوش مصنوعی اذهان کودکان را دچار تشویش و آشفتگی کند.

www.engadget.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا