خبر

کولای فلسطینی رقیب پر قدرت کوکاکولا و پپسی

کوکاکولا به تازگی به دلیل احداث یک کارخانه در شهرک غیر قانونی اسرائیل، واقع در کرانه باختری، تحریم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. در پی این بایکوت، میزان فروش محصولات جایگزین کوکا کولا و پپسی یک شرکت نوشابه ساز فلسطینی سوئدی افزایش یافت زیرا مصرف کنندگان ادعای تحریم محصولات شرکت‌های آمریکایی را دارند. اخیرا مشاهده شده که آمریکا مستقیم از اسرائیل حمایت می‌کند.

در همین راستا میزان فروش کوکاکولا و پپسی در دو ماه گذشته چهار میلیون قوطی کاهش داشته است. در نتیجه، چند تاجر موفق ساکن سوئد همراه چند نفر فلسطینی تصمیم گرفتند جایگزینی برای محصولات این دو برند معروف بسازند.

بر روی این قوطی نوشابه‌های منحصر به فرد، شعار «آزادی برای همه» نوشته شده و بنیانگذاران شرکت بر این باورند که هر کس فارغ از نژاد و مذهب خود، حق آزادی دارد. تصاویر نماد‌های تاریخی فلسطین مثل شاخه زیتون نیز در پروسه طراحی این قبیل بسته بندی‌های جدید لحاظ شده‌اند.

مدیران شرکت درصددند تا با انجام این کار به حمایت از سازمان‌هایی برخیزند که به آسیب دیدگان حملات نظامی در غزه و کرانه باختری کمک می‌کنند. به این ترتیب، آگاهی رسانی درباره فلسطین نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه طرحی جهت تمرکز ویژه بر روی کودکان غزه نیز در حال اجراست.

در نهایت بنیاد «صفاد» در سوئد با هدف جمع آوری پول برای کمک به جامعه فلسطینی تاسیس خواهد شد.

 

www.theglobaleconomics.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا