آیا یک تصویر می تواند بدون صدا در آوردن در ذهنتان صدا تولید کند؟ کوکاکولا از طریق واحد کسب و کار Central & Eastern خود، با بهره برداری ازتاریخچه شرکت غنی از تبلیغات احساسی، یک کمپین منحصر به فرد را راه انداخته است که بینندگان را دعوت به شنیدن صدای تصویر یک آگهی تبلیغاتی در ذهن ها می کند.
یک سری عکس های مختلف تصاویری در ابعاد بزرگ از لحظات کلاسیک کوکاکولا را نشان می دهند: حباب ها و گاز نوشابه، باز کردن درب یک بطری و باز کردن یک قوطی کوکاکولا. سپس شعار «سعی کنید این صدا را نشنوید» بینندگان را به چالش اجتناب از شنیدن این صدا ها در ذهن های خود دعوت اما در همین حال آن ها را تحریک به انجام چنین کاری نیز می کند.
این اثر نمونه ای از سینستزیا است. زمانی که دو حس مختلف متقابلا در مغز ایجاد می شود و تصور شنیدن یک چیز حتی در صورت تحریک از طریق یک حس دیگر، بینایی، را در مردم به وجود می آورد. کمپین کوکاکولا از محصول فورا قابل تشخیص، تشریفات و آیین های نمادین خود برای فریب دادن مغز به طور خودکار در ارتباط با یک عکس با صدایی خاص بهره می برد که باعث می شود در سکوت یک صدای غیر منتظره را بشنوید. این در واقع یک توهم شنیداری است.
کمپین در بازار های متعدد اروپایی برگزار خواهد شد.
www.thedrum.com