خبر

رمز موفقیت خرده فروش‌ها

امسال برای خرده فروشان آمریکایی سالی چالش برانگیز به شمار می‌رفت زیرا نرخ تورم قیمت‌ اجناس را بالا نگه داشته و مصرف کنندگان بودجه کمتری را به خرید اختصاص داده اند. در این میان، اما چند نقطه روشن و امید بخش وجود داشت زیرا شاهد بودیم که در برخی موارد، آمار و ارقام خرید‌ درون فروشگاهی افزایش یافته و یک سری خرده فروش‌ها برعکس سایرین در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرده اند.

در ادامه توصیه‌هایی برای استفاده مفید خرده فروشان از تجربیات خرید درون فروشگاهی خوب و درخشان به تفصیل ذکر گردیده که می‌توانند سودمند و اثر بخش باشند.

  ۱. ابتدا ارزش گذاری کنید

مصرف کننده همیشه به دنبال بهترین پیشنهاد‌ها هستند. طبق نتایج تحقیقات وبسایت مشاوره «Placer.ai»، واژه «ارزش» لزوما به این معنی نیست که مصرف کننده به دنبال ارزان ترین محصول به هر قیمتی می‌باشد بلکه بدان معناست که مشتری به دنبال محصولیست که احساس می‌کند قیمت مناسبی دارد. در ادامه این سوال مطرح می‌شود که آیا فروشگاه‌هایی که در این زمینه عملکرد خوبی داشته اند، سود همیشگی خود را حفظ خواهند کرد یا خیر. خرده فروشان موفق به این نتیجه رسیده اند که چنین حرکتی می‌تواند پیامد‌های مثبت بلندمدتی برای آن‌ها داشته باشد.

  ۲. برای کسب تجربه درون فروشگاهی خوب و موفق به اصول اولیه بازگردید

چه به دلیل اقدامات امنیتی ضد سرقت، چه به دلیل خالی شدن بخشی از قفسه‌ها، بیشتر کارشناسان متفق‌القولند که پروسه خرید درون فروشگاهی دیگر جذاب و سرگرم کننده نیست. در حالی که برخی خرده فروشان فقط به فکر زرق و برق بیشتر فروشگاه‌های خود هستند، لزومی ندارد این کار را چنین سخت گرفت. حضور در آنجا به خودی خود یک تجربه است که می‌توان امکان تست یک کالای خاص یا حرف زدن با کارشناسان را در آن گنجاند. خرده فروشان باید در وهله نخست دلایلی را که مشتریان به خاطرشان علاقه به خرید حضوری دارند را به یاد بسپارند: امکان لمس محصولات، دسترسی فیزیکی به بخش خدمات مشتریان یا جستجو برای کشف یک کالای ارزان قیمت در میان انبوهی از کالا‌های گران.

  ۳. به سراغ استفاده از رسانه‌ در خرده فروشی‌ها بروید

در شرایطی که بودجه تبلیغاتی درون فروشگاهی خرده فروشی‌ها در رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ فقط ۳۷۰ میلیون دلار خواهد بود، این رقم تنها ۰.۶ درصد از کل هزینه‌های رسانه ای خرده فروشی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. طبق پیش بینی‌ها ما انتظار داریم که رقم فوق تا سال ۲۰۲۷ بیش از دو برابر شود. رسانه‌های خرده فروشان در فروشگاه‌ها به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا عناصر قابل کشف را با پتانسیل بالای کسب یک تجربه خرید موفق داخل فروشگاه ترکیب کنند. خرده فروشان بزرگی مانند «Target» و «والمارت»، منفعت فراوانی از حضور فیزیکی مشتریان در شعب خود می‌برند. تعداد بازدید‌های آفلاین از هر دو خرده فروش در ژوئیه ۲۰۲۳ بیشتر از بازدید‌های آنلاین در این بازه زمانی بود. هنگام قدم زدن در راهرو‌های Target، شانس متقاعد کردن یک مشتری برای خرید کالایی به غیر از کالای مورد نظر خود، بسیار بیشتر از زمانی است که در آمازون به دنبال خرید یک کالای خاص می‌باشد. در نهایت نکته مهم آن است که رسانه‌های درون فروشگاهی هرگز نباید احتمال کسب یک تجربه درون فروشگاهی خوب و به یاد ماندنی را از بین ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا