خبر

نسل X، نسلی که برند‌ها از آن‌ها غافلند

همزمان با ورود نسل X به دوران میانسالی، علیرغم ثروت و دارایی اشان، این گروه از مردم جامعه توسط برند‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

نسل X بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ میلادی متولد شده و هم اکنون تقریبا ۴۳ تا ۵۸ سال سن دارند. به عبارت دیگر این نسل احتمالا درآمد قابل تصرف بیشتری نسبت به جوانان داشته و با یک سابقه فرهنگی غنی ظاهرا پذیرا هستند. بعضی از موثر ترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات تلویزیونی به دهه ۹۰ باز می‌گردند و این زمانی است که نسل X در بهترین حالت خود قرار داشت. بسیاری از اعضای نسل X، ابراز تاسف می‌کنند که نسل آن‌ها به نفع نسل‌های جوان از رادار ردیابی برند‌ها خارج شده اند.

اکثر شرکت‌ها به جای این که تمرکز خود رو روی برندسازی برای نسل X معطوف کنند، به طور کامل از آن‌ها صرف نظر کرده و بازاریابی برای نسل بعدی را در پیش می‌گیرند. این در حالی است که مطالعات رفتاری مصرف کننده ثابت کرده نسل X پول بیشتری نسبت به نسل Y خرج می‌کنند.اخیرا گزارش شده که نسل X بیش از هر نسل دیگر و یک سوم بیشتر از همتایان هزاره (millennial) خود هزینه می‌کنند.

بریتانیایی‌های چهل ساله تاثیرگذار ترین گروه مصرف کنندگان در جامعه به شمار می‌روند. برند‌ها باید قدرت خرید نسل X را به خاطر بسپارند که آشکارا جمعیتی بسیار مهم محسوب می‌شوند. نسل X در عین حال که مستعد پذیرش شکل‌های سنتی تبلیغات است، کمپین‌های دیجیتال را نیز به راحتی قبول می‌کند. همین موضوع به بازاریابان فرصتی غنی برای بازاریابی در همه کانال‌های موجود را می‌دهد. با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم نسل X تحت عنوان مصرف کننده تمایل به اصالت و بازاریابی واضح و آشکار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا