پژوهش

۲۰ استراتژی مفید برای تبلیغ پادکست (دوم)

استفاده مجدد از محتوای پادکست راهی آسان برای تولید محتوای بیشتر بدون نیاز به بازگشت به صفحه اصلی است.در ادامه استراتژی‌های زیر را برای تغییر کاربری محتوای تولیدی خود در نظر بگیرید:پس از رونویسی صدای پادکست خود، آن را به پست‌هایی در وبلاگ تبدیل کنید.تبدیل پادکست خود به یک پست وبلاگی یک راه عالی برای افزایش سئو و بالا رفتن میزان دیده شدن نتایج جستجو به شمار می‌رود.دست به تولید کلیپ‌های کوتاه با قابلیت اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی بزنید.به احتمال زیاد مردم دوست دارند قبل از شنیدن یک پادکست یک ساعته، تیزری از آن‌چه قرار است بشنوند، را تجربه کنند. اینجاست که ارزش محتوای کوتاه مشخص می‌شود. می‌توانید از کلیپ‌های کوتاه برای تحریک بینندگان با لحظات کلیدی پادکست بهره ببرید. این کار صرفا وقت گذرانی نیست و خوب نتیجه می‌دهد.واقعیت‌های روشنگرانه را به اینفوگرافی‌های ارزشمند تبدیل کنیداز ابزار‌های طراحی گرافیک برای تولید و انتشار اینفوگرافی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. چنین قالب‌هایی برای تبدیل به محتوای مناسب اینستاگرام یا لینکدین به کار می‌آیند. حتی می‌توانید از این واقعیت‌ها توییت نیز بسازید.در تمام پلتفرم‌های آنلاین پادکست خود را به اشتراک بگذاریداگر پیش از این، وبسایت، خبرنامه یا وبلاگی را ایجاد کرده اید، لینکی را در آن کانال‌ها گذاشته و افراد را به پادکست خود ارجاع دهید.قدرت محتوای همپوشاننده را برای جذب افراد جدید به سوی پادکست تازه خود دست کم نگیرید. طرفداران وبلاگ یا وبسایتتان شاید ندانند که شما پادکست خاصی را تولید می‌کنید، مگر این که در مورد آن، پستی بنویسید.۶. فراخوان برای اقدام (CTA)یکی از موثر ترین ابزارهای موجود در دنیای امروز، پتانسیل بالای مخاطبان فعلی اتان در زمینه تبلیغ پادکست تولیدی شماست. در پایان پادکست همیشه در قالب یک فراخوان از شنوندگان خود بخواهید که شما را فالو کرده و پادکستتان را در رسانه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.البته باید مراقب باشید که هرگز از خود یاس و نا امیدی نشان ندهید اما هیچ ضرری ندارد اگر با صراحت از مخاطبانتان بخواهید که اگر از پادکست شما لذت می‌برند، این اقدام ساده را انجام دهند.۷. بهترین زمان را برای انتشار پادکست آزمایش کنیدگاهی اوقات تنها یک ترفند ساده می‌تواند به رشد تعداد مخاطبان شما کمک کند.تجزیه و تحلیل آمار و ارقام ارائه داده شده از سوی شرکت‌های خدماتی، بهترین فرصت برای تعیین روز و ساعتی است که پادکسستتان احتمالا از همیشه بیشتر دانلود خواهد شد.اگر هنوز تازه شروع کرده و تعداد دانلود‌های زیادی برای تجزیه و تحلیل ندارید، می‌توانید دست به انجام اقدامی آزمایشی در این رابطه بزنید.۸. به پادکست‌های قبلی خود رجوع کنیدبرای بالا بردن میزان دانلود پادکست‌ خود، از رجوع به قسمت‌های قبلی در صورت امکان نترسید.به عنوان مثال می‌توانید چنین مساله ای را این طور عنوان کنید: «ما در قسمت ۸۴ در مورد این موضوع صحبت کردیم، پس اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، به عقب برگشته و به آن گوش کنید.»۹.شبکه مخصوص به خود را بسازیدیکی از راه‌های عالی و تمام عیار برای تبلیغ پادکست، راه اندازی یک شبکه بزرگ مخصوص به خود خواهد بود. باید ببینید که حمایت از دیگر پادکست‌های مرتبط، تا چه حد شما را در معرض حمایت سایرین قرار می‌دهد. در ادامه موارد زیر را امتحان کنید:به گروه‌های پادکستر بپیوندید. مکانی را پیدا کنید که دیگر پادکست‌های رقیب در آن حضور دارند.ارتقاء متقابل. با پادکست‌های مشابه تماس گرفته و پیشنهاد کنید که در قالب برنامه‌های کاری خود از یکدیگر نام ببرید. همچنین می‌توانید میزبان یک پادکست مهمان باشید. به این ترتیب، هر کدام از شما می‌توانید پذیرای گروه جدیدی از شنوندگان باشید.سهم بخواهید. اگر به شکلی مثبت از یک شخص یا برند خاص در پادکست خود نام می‌برید، با او تماس گرفته و بپرسید که آیا مایل است آن را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارد یا خیر؟ اقدام فوق تبلیغاتی رایگان برای طرف مقابل نیز به شمار می‌رود.۱۰. بر روی سئوی پادکست سرمایه گذاری کنیداگر می‌خواهید پادکستتان مورد توجه قرار گیرد، باید نتایج جستجو را در نظر گرفته و در این راستا آن را بهینه کنید. این کار به معنای استفاده از بهترین روش‌های بهینه سازی موتور جستجوگر (سئو) برای وبسایت و همچنین پادکست شما است.یکی از مهم ترین اصول سئو برای پیاده سازی پادکست، کمک گرفتن از کلمات کلیدی هدفمند است. به این ترتیب، به محض جستجوی یک موضوع خاص توسط شنوندگان بالقوه، پادکست شما در بخش نتایج نمایش داده می‌شود.سئوی صوتیعنوان هر قسمت از پادکست فرصتی است برای نمایش موضوع برنامه کاری شما و در نتیجه قرار گرفتن در رادار مخاطب هدف. مطمئن شوید که در عنوان هر قسمت از کلمه کلیدی مورد نظر خود به شکلی متمایز و برجسته استفاده می‌کنید. گذشته به همه ما ثابت کرده که بهتر است کلمه یا عبارت کلیدی را تا جایی که می‌توانید نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید.با این وجود حواستان باشد که صرفا روی کلمه یا عبارت کلیدی متوقف نشوید. از قبل اطمینان پیدا کنید که قرار است تا حد ممکن درباره موضوع اصلی اپیزود، نیز توضیح دهید. هر چه بتوانید در مورد محتوای پادکست خود شفاف تر عمل کنید، شانس شما برای جلب توجه افراد علاقمند به آن موضوع خاص افزایش می‌یابد.از ابزار‌هایی مانند «Keyword Planner» یا همان برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای یافتن عباراتی که مخاطبان شما قبلا آن‌ها را جستجو کرده اند، کمک بگیرید. این راه همچنین روشی عالی برای یافتن موضوعات قسمت‌های جدید نیز به حساب می‌آید.در نهایت اگر پادکست شما فرم و قالب مصاحبه دارد، فراموش نکنید که نام مهمان در عنوان آن قسمت از پادکست ذکر گردد. این مورد یک انتخاب عالی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در زمینه سئو به شمار می‌رود.۱۱. دست به تولید و انتشار یک خبرنامه بزنیدتولید و انتشار خبرنامه ممکن است تکنیکی قدیمی به نظر برسد اما هنوز هم می‌توانند کارآمد باشند. یک خبرنامه معممولی که مستقیما به آدرس ایمیل مخاطبانتان ارسال می‌شود، به شما کمک می‌کند تا یک انجمن کوچک تاسیس کرده، با طرفدارانتان همواره تعامل داشته و درباره همه چیز از قسمت‌های جدید گرفته تا اعلامیه‌های برند، اطلاع رسانی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا