خبر

تغییر سبک زندگی با استارت آپ "دکتر بادی"

ام بی ای نیوز:در جامعه بسیاری از افراد خواهان مراجعه به باشگاه و ورزش کردن هستند اما به دلیل ساعت کاری امکان مراجعه حضوری را ندارند. چنین افرادی کنار تمرین های ورزشی نیاز به راهنمایی برای تغذیه نیز دارند. استارت آپ دکتر بادی برای رفع این مشکل پا به میدان گذاشته است. ام بی ای نیوز با بهنام جعفری بنیانگذار استارت آپ دکتر بادی به گفتگو نشسته تا درباره ابعاد آن بیشتر بداند. استارت آپ دکتر بادی از مرحله ایده تا اجرا به چه شکلی بوده است؟فیتنس ورزشی ست که مدتهاست در آن فعالیت و مربی گری کرده ام، همین موضوع باعث شده از نزدیک با مشکلات این ورزش در ایران آشنا باشم. فیتنس ورزشی ست که در ایران ؛ مخاطبان از آن اطلاعات دقیقی ندارند و از شیوه تغذیه خود بی‌خبرند و نمی‌دانند که باید چه روند غذایی را اجرایی کنند. همین موضوع؛ باعث شکل گیری دکتر بادی شد. دکتر بادی، استارت آپی ست که حدود یکسال و نیم پیش راه اندازی و مخاطبان از طریق آن به برنامه غذایی و ورزشی درست خود می‌توانند، دسترسی پیدا کنند. این برنامه ها با قیمتی مناسب و به صرفه برای مخاطبان ارائه می‌شود. ایده‌ی دکتر بادی از یک کانال تلگرامی شکل گرفت اما به مرور افزایش تقاضاها باعث راه اندازی سایت این استارت آپ شد. بعد از راه اندازی وبسایت و خدمت رسانی متوجه شدیم که باید پلتفرم موبایل را نیز راه اندازی کنیم. برای این پلتفرم نسخه اندروید و iOS راه اندازی و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. تا بحال استقبال از این استارت آپ خوب بوده و این موضوع برای خودمان نیز قابل توجه است. گروه مخاطبان این استارت آپ چه کسانی هستند؟در این استارت آپ با دو گروه مخاطب روبرو هستیم. گروه اول؛ خانم های خانه داری که دستپخت خوبی دارند اما از ارزش غذایی موادی که می پزند اطلاعی ندارند و معمولا سبک غذایی ایرانی را در پیش می‌گیرند. به این گروه از مخاطبان با ارائه برنامه غذایی درست، سبک غذایی مناسبی را پیشنهاد می‌دهیم. گروه دوم؛ نوجوانان هایی هستند که در پی تناسب اندام برنامه های ورزشی مختلفی را اجرایی می‌کنند. نوجوانانی که نیاز به برنامه غذایی دقیقی برای تناسب اندام داشته اما به خاطر هزینه های بالای برنامه و باشگاه امکان تهیه آن را ندارند. حال دکتر بادی محتوای متناسب با این دو گروه مخاطب را تولید می‌کند. آیا در آینده در پی افزایش گروه مخاطبانتان هستید؟فعلا در پی پوشش همین دو گروه مخاطب هستیم اما در آینده نزدیک این گروه ها افزایش خواهند یافت. در آینده نزدیک تمامی افراد جامعه که در پی تناسب اندام هستند، جزیی از گروه مخاطبان ما خواهند بود. اکثر استارت آپ های فعال در ایران برگرفته از نمونه خارجی هستند، آیا این موضوع در مورد دکتر بادی نیز صدق می‌کند؟برای راه اندازی این استارت آپ هم نمونه های داخلی و هم نمونه های خارجی بدقت مورد بررسی قرار گرفتند. اپلیکیشین های بسیاری در این باره وجود دارند، اپلیکیشن هایی که افراد از طریق آنها می‌توانند، استایل خود را تحت کنترل داشته باشند. اما هیچ کدام از آنها نیاز کاربران را بطور کامل برطرف نمی‌کنند. برای مثال امکان دارد، اپلیکیشنی به شما رژیم غذایی بدهد اما در آن رژیم مواد اولیه و طرز تهیه آموزش داده نمی شود. اما در دکتر بادی این اتفاقات کنار هم برای مخاطبان رقم می خورد و مخاطبان به راحتی همه خدمات را کنار هم می‌توانند، دریافت کنند. بنابراین در دکتر بادی سعی شد، نواقص اپلیکیشن ها دیگر برطرف و خدمات رسانی کاملی به مخاطبان ارائه کنیم. در نتیجه اپلیکیشن دکتر بادی نسخه مشابه داخلی و خارجی ندارد. درباره رقبایتان برایمان بگویید؟پزشکان سنتی در مورد شیوه تغذیه و اپلیکیشن های مختلف جزء رقبای دکتر بادی محسوب می شوند. اما دکتر بادی خدمات کاملی را ارائه می دهد و همین مزیت رقابتی باعث جداسازی آن به نسبت رقبا شده است. برای بازاریابی و تبلیغات دکتر بادی چه شیوه هایی را اجرایی کرده اید؟این استارت آپ از بستر سوشال مدیا شکل گرفته است. بنابراین فعالیت های بازاریابی و تبلیغات نیز از همین بستر شروع شده است. تمرکز اصلی برای برنامه های مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است. در این باره؛ برای سئو نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است. علاوه براین همیشه سعی شده در باشگاه های تناسب اندام و زیبایی نیز حضور داشته و استارت آپ را معرفی کنیم. این کانال ها بطور دائم توسط گروه ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در کنار این موارد ویدیوهایی نیز برای فضای مجازی و ویرال شدن تهیه و منتشر می‌شود. برای آینده چه برنامه ای دارید؟در حال گسترش پلتفرم دکتر بادی هستیم. در این گسترش خدمات جدیدتری را ارائه می دهیم. خدماتی به مانند جستجوی مربی تمرینی و ارتباط مستقیم با مربی و… تلاشمان براین است؛ پلتفرم دکتر بادی یک پلتفرم یکپارچه ای باشد که پزشکان تغذیه و مربیان بتوانند به آن استناد کنند. هدفمان کوتاه کردن مسیر و کم کردن هزینه برای کسانی ست که رسیدن به تناسب اندام درست هدف اصلی شان است. در مجموع دکتر بادی صرفا یک استارت آپ؛ فیتنس نیست. در واقع دکتر بادی، دکتر بدن مخاطبانش هست و هر آنچه به آنها مرتبط می شود، در آن وجود دارد. دکتر بادی به مخاطبان در جهات مختلف به مانند حفاظت از پوست و مو و تناسب اندام، تمدد اعصاب و… کمک می‌کند. بنابراین دکتر بادی یک اسم جامع برای تمامی خدماتی ست که از آنها یاد کردم. mbanews.ir-نرگس فرجي 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا