گزارش

دومین رویداد سالانه خانومی با حضور فعالان صنعت زیبایی ایران برگزار شد

دومین رویداد سالانه خانومی فروشگاه اینترنتی عرضه‌ی محصولات مراقبت از پوست و مو، آرایشی و عطر در ایران همزمان با دهمین سال فعالیت این مجموعه ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت‌ فعال آرایشی و بهداشتی و متخصصان و کارشناسان این حوزه برگزار  شد.

در این رویداد آخرین تحولات بازار تقاضای محصولات زیبایی در ایران و جهان، مهم‌ترین اعداد و ارقام، تغییرات ۱۰ ساله فروش برندها و دسته‌بندی‌های آرایشی و بهداشتی و سهم برندها در فهرست ۱۰۰ کالای برتر خانومی بررسی شد. همچنین برنامه‌های مربوط به کمپین تولد ۱۰ سالگی خانومی، تجربه‌های موفق همکاری با برندها و بیزنس‌لاین‌های جدید در خانومی نیز در این نشست معرفی شدند. علاوه بر این موارد؛ خانومی در این رویداد برای اولین بار گزارش سال این مجموعه را منتشر ‌کرد و در اختیار مخاطبان و شرکای تجاری خود قرار داد.

مسعود شاهمردادی مدیرعامل خانومی در ابتدای این رویداد گفت: خانومی پس از طی سال سخت ۱۴۰۲ با هدف خلق ارزش‌های جدید قدم به سال ۱۴۰۳ گذاشته است. صنعت بیوتی، طبق آمارهای ارائه شده آماده‌ی ارزش آفرینی بسیار بزرگتری در کشور است. این ارزش آفرینی توسط تولیدکنندگان اتفاق خواهد افتاد. ما خانومی را با رویایی در سال ۱۳۹۳ شروع کردیم.  رویایی برای ساختن جهانی برای توجه بیشتر به زنان. رویایی برای تبدیل شدن به بازوی رشد در صنعت زیبایی کشور. در نظر داشته باشید که فروشگاه اینترنتی، فروشگاه نیست یک رسانه است. رسانه‌ای که می‌تواند باعث رشد یک صنعت شود.  این رشد مخصوص ایران نیست و بصورت جهانی در حال رخ دادن است.

شاهمرادی در ادامه افزود: سه اتفاق مهم در بازارهای جهانی بیوتی در حال رخ دادن است. یک: ۶۰۰ میلیون مصرف کننده جدید در حال ورود به بازارهای جهانی است. دو: آقایان یکی از موضوعات جدی بازارهای جهانی در آینده هستند و تا سال ۲۰۳۰، ۲۸۶ میلیارد دلار  بازار بیوتی برای آقایان خواهد بود. ۱۲۰ میلیارد دلار از این رشد سهم مراقبت‌های پوستی است. سه: بازارهای منطقه ای در حال رشد قابل توجه‌ای هستند. بزرگترین بازار روبه رشد جهان در صنعت بیوتی خاورمیانه است و بیش از نیمی از مصرف کنندگان جدید در خاورمیانه حضور دارند. متوسط رشد جهانی در صنعت بیوتی به گزارش مکنزی ۶/۸ درصد است اما چنین رشدی در خاورمیانه ۱۲ درصد است. بزرگترین تولیدکنندگان ایرانی در صنعت بیوتی در نزدیکی این بازار حضور دارند. ما پیش بینی می‌کنیم که رهبری بازار بیوتی توسط تولیدکنندگان داخلی انجام خواهد شد. پیش بینی می‌شود، در سال ۱۴۰۳بیش از ۵۰ درصد بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شود.

۹۰۰ هزار سفارش در سال ۱۴۰۲ در خانومی ثبت شد

در ادامه محمدعلی جوهرچی مدیر فروش خانومی اطلاعاتی را درباره وضعیت صنعت بیوتی در جهان و خانومی ارائه کرد. جوهرچی گفت: اندازه بازار بیوتی در ایران سال ۱۴۰۳ ؛ ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود. از چنین بازاری ۵/۷ درصد آنلاین خواهد بود که یک سوم آن در اختیار خانومی است و این یعنی ۱/۹ درصد از کلا بازار بیوتی ایران در اختیار خانومی است.

میزان فروش فروشگاه محصولات مراقبت از پوست و مو، آرایشی و عطر خانومی که در سال ۱۳۹۳ معادل ۳۸۰ میلیون تومان بود، در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هزار میلیارد تومان (یک همت) رسید. علاوه براین، تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی خانومی با ۵۶ درصد افزایش از ۸۵۷.۱۴۰ در سال ۱۴۰۱ به ۱.۳۳۷.۹۸۶ در سال ۱۴۰۲ رسید.  تعداد سفارشات مشتریان از فروشگاه محصولات زیبایی خانومی در سال ۱۴۰۲ به ۸۸۸.۰۴۳ سفارش رسید.

تهرانی‌ها که ۴۴.۰۵ درصد سهم فروش را به خود اختصاص می‌دهند، پرجمعیت ترین گروه مشتریان خانومی هستند. ۹۲ درصد مشتریان خانومی، خانم‌ها هستند و مخاطبان اینستاگرامی خانومی بیشتر ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند. خانم‌های گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال یا همان نسل Z بیشترین تعداد کابران خانومی را به خود اختصاص می‌دهند.

همچنین جوهرچی در این گزارش از ۱۰ برند زیبایی ایرانی در فهرست ۱۰۰کالای پرفروش خانومی نام برند و اعلام کرد که ۹۶۹ برند فعال در زمینه محصولات مراقبت از پوست، مو، آرایشی و بهداشتی و عطر با خانومی همکاری می‌کنند. در بخشی از این گزارش از ترندهای جهانی و رشد بازار بیوتی جهان به مواردی اشاره شد و جوهرچی گفت: بازار محصولات مراقبت از مو امروزه ۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد و نسبت به گذشته که دایره‌ی محصولاتش محدود به شامپوهای درمانی و نرم کننده‌ها بو، طیف گسترده‌تری را شامل می‌شود که باعث تاثیرگذاری بیشتر آن در این صنعت شده است.

کمپین ۱۰ سالگی خانومی

آفاق تاجی مدیر توسعه و مشارکت خانومی درباره کمپین ۱۰ سالگی خانومی گفت: خانومی قصد دارد، در بازه زمانی یک ماه کمپین ۱۰ سالگی خود را اجرایی کند و در این کمپین رکوردها بشکند. این کمپین ۳۶۰ درجه  اجرا شده و شامل تبلیغات محیطی، دیجیتال، سوشال و… خواهد بود. کد تخفیف، جعبه‌های ارسالی دیزاین شده به خریداران ، مسابقه و تخفیف از جمله مواردی دیگری ست که در این کمپین اجرایی خواهیم کرد. همچنین برای این کمپین صفحه اختصاصی نیز طراحی خواهد شد. این کمپین در دو فاز اجرایی خواهد شد، در فاز اول: زمان جشن تولد و شروع کمپین اعلام خواهد شد که شامل تبلیغات محیطی، دیجیتال، سوشال و… خواهد شد. این فاز از کمپین برند محور خواهد بود. در فاز دوم: با تمرکز بر نمایش محصول و معرفی محصولات تولیدکنندگان خواهد بود. در این فاز هم تبلیغات محیطی، دیجیتال، حضور بلاگرها و سوشال و… اجرایی خواهد شد. همچنین در این کمپین همکاری‌هایی با اسنپ، تپسی و آپ نیز انجام خواهد شد. برای این کمپین ۱۰۰ میلیون بازدید از کمپین، ۱۰۰ هزار ترافیک لحظه‌ای برروی سایت، ارسال ۲ میلیون قطعه کالا به مصرف کنندگان نهایی و فروش ۲۰۰ هزار ضد آفتاب پیش بینی شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا