گزارش

سلامت روان کارمند؛ چالشی که دیده نمی‌شود

اگرچه موضوع سلامت روان کارمندان همواره در کتب و جزوه های درسی مدیران ارشد مورد تاکید قرار می‌گیرد، اما واقعا تا چه میزان شاهد توجه به مقوله سلامت روان کارکنان هستیم؟ سلامت روانی کارکنان به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های پیشرو است، به خصوص در طول دوران همه گیری کرونا که باید از سلامت روان کارمندان حفاظت کرد.

کریس سویفت، مدیرعامل شرکت هارتفورد، یک شرکت خدمات مالی و بیمه ، می‌گوید: “این روزها کمبود کارمند به شدت احساس می‌شود و در نتیجه سلامت روان نقش مهمی در کنترل تعداد کارمندان دارد.”

اما چرا در دوران کرونا، سلامت روان کارمندان اهمیت بیشتری دارد؟ در دوران کرونا، مردم با ضرر و انزوای بیشتری روبرو هستند و نرخ فرسودگی شغلی نیز رو به افزایش است، علیرغم این واقعیت که ما به زندگی در دوران همه گیری کرونا عادت کرده‌ایم ، فرسودگی شغلی در حال افزایش است. براساس مطالعه ای که توسط شرکت مشاوره منابع انسانی رابرت هالف انجام شده است ، ۴۴ درصد از کارمندان می‌گویند از کار خسته هستند ، در حالی که در سال ۲۰۲۰ این رقم حدود ۳۴ درصد بوده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده تا ۳۰ درصد ( نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر ) افزایش یافته است، مرگ و میر و اعتیاد به مواد مخدر نیز به کمبود کلی کارمندان و کارگران منجر می شود و در نهایت به سلامت محیط کار آسیب می رساند.بر اساس یک نظرسنجی جدید از هارتفورد ، ۵۲ درصد از کارفرمایان آمریکایی می‌گویند که “مشكلات مهمی در محل كار” در رابطه با سوء مصرف مواد یا اعتیاد كاركنان دارند. این میزان در مارس ۲۰۲۰ تا ۳۶ درصد افزایش یافته است، افزون بر اینها، ۳۱ درصد از کارفرمایان آمریکایی می‌گویند سلامت روانی نیروی کار تأثیرات مالی شدید یا قابل توجهی بر شرکتشان دارد ، در حالی که در مارس ۲۰۲۰ این تاثیر، تنها ۲۰ درصد بودکارفرمایان می توانند با ارائه منابعی ، مانند روزهای سلامت روان و جلسات درمانی آنلاین ، به شما کمک کنند. به گفته کارشناسان ، مدیران میانی نیز باید نقش کلیدی را ایفا کنند.

کلی گرینوود و ناتاشا کرول از سازمان های غیر انتفاعی حمایت از سلامت روان در محل کار در Harvard Business Review می نویسند:”باید بدانیم که کمک به کارگران چندان ساده نیست. بر اساس مطالعه هارتفورد ، ۷۲ درصد از کارفرمایان آمریکایی می گویند انگ های مرتبط با سلامت روان و اعتیاد باعث می شود کارگران از درخواست کمک باز بمانند و هر چه بیشتر به آنان کمک شود، مشکلات سریعتر برطرف می شوند. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا