گزارش

فریلنسرها بخوانند

حالا که فریلنسرها همه جا هستند و شرکت‌ها به راحتی خیلی از کارهای بزرگ را به آن‌ها می‌سپارند، چرا ما دنیای خودمان را به درستی نشناسیم و برای خودمان و پرسنال‌برندمان شخصیتی خلق نکنیم که ما را چندین گام جلوتر از رقبایمان قرار ندهد؟

در این مطلب قرار است ببینیم چطور می‌شود در دنیای فریلنسرها پرسنال‌برند قوی‌تری داشته باشیم.

۱- داستان خودتان را تعریف کنید

شخصیت‌تان را وارد پرسنال‌برندتان بکنید. توضیح دهید که چرا وارد این صنعت شده‌اید و داستان رسیدنتان را به این نقطه‌ای که اکنون در آن هستید، در تاریخچه‌ی کارهاتان تعریف کنید. هدف این است که خودتان را متمایز کنید و برای این کار خلاقیت و منحصربه فرد بودن بهترین روش است.

۲- وب‌سایت‌تان را برای جذب مخاطبان خاص‌تان طراحی کنید

تعداد زیادی فری‌لنسر وجود دارد با این حال عده‌ی کمی از آن‌ها وب‌سایت خودشان را دارند؛ واقعیت این است که شما یک وب‌سایت لازم دارید. اگر کسی می‌خواهد طراح گرافیک فری‌لنسر باشد، داشتن یک وب‌سایت طراحی می‌تواند او را یک سر و گردن از بقیه بالاتر قرار دهد و او را به عنوان کارشناسی معرفی کند که در کنار کارهایش به تولید محتوا و ارزش در این حوزه مشغول است.

۳- آن‌چه را برای دیگران انجام می‌دهید

برای خودتان هم بکنیدبیش‌تر مردم و حتی حرفه‌ای‌ها هم آن‌چه را برای دیگران می‌کنند، از خودشان دریغ می‌کنند. مثلا خیلی از طراحان گرافیک هستند که وب‌سایت‌های ضعیفی دارند. کارشناسان شبکه‌های اجتماعی‌ای را می‌بینید که خودشان حضور کم‌رنگی در شبکه‌های اجتماعی دارند. یکی از بهترین راه‌های مطرح‌شدن این است که آن‌چه را انجام می‌دهید، به درستی نمایش دهید. پرسنال‌برندی طراحی کنید که دقیقا نشان دهد کار و فعالیت شما چیست.

۴- قیمت‌ها را بالاتر در نظر بگیرید

ممکن است فکر کنید این گزینه چندان کارایی ندارد؛ اما با در نظر گرفتن قیمت‌های بالا و در عین حال منصفانه، کارفرماها شما را به عنوان کسی در نظر می‌گیرند که کارهای خاص و خارق‌العاده انجام می‌دهد. متاسفانه خیلی از فری‌لنسرها ممکن است به دلیل کیفیت پایین کارهایشان، قیمت‌های کمی هم در نظر بگیرند. شنا کردن برخلاف جریان، شما را بالا می‌کشد.

۵- پیش از فروش به مشتریان‌تان خدمت‌رسانی کنید

ما می‌توانیم براساس سیستم پروژه‌ای کار کنیم، اما در عین حال می‌توان نیازهای اساسی و حیاتی مشتری را برآورده کرد و سپس به سراغ پول رفت. تمام حرف این است که خیلی وقت‌ها می‌توان پیش از مبحث پول، یا بخشی از کار را انجام داد یا این‌که خدمتی اضافه‌تر را ارائه کرد و این راه است که مشتریان بیش‌تری برای شما می‌آورد. تمرکز اصلی به جای پول و درآمد باید روی خدمتی باشد که ارائه می‌کنید.

۶- وقت‌تان را صرف قوی‌کردن ارتباطات و شهرت‌تان بکنید

شهرت و اعتبار ما نزد مشتریان گذشته و پیشین‌مان قابل فروش نیست و نمی‌توان رویش قیمت گذاشت. سرمایه‌گذاری روی ارتباط‌ها و تکرار روابط موفق است که تفاوت ایجاد می‌کند، پس ارتباط‌های پیشین را حفظ کنید.

۷- روی برندتان سرمایه‌گذاری کنید

با افزایش تعداد فری‌لنسرها شما باید بتوانید همچنان متمایز و قوی باشید. در این میدان فری‌لنسرهایی مورد توجه قرار می‌گیرند که زمان و پول‌شان را روی پرسنال‌برندشان هزینه کنند. پورت‌فولیو، وب‌سایت یا نمونه‌هایی از خدماتی که ارائه می‌دهید، نمونه‌هایی از این دست‌اند.

منبع: www.entrepreneur.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا