گزارش

نقش فناوری در ارتقاء سطح مدیریتی

شرکت‌ها و کارمندانشان تقریبا همیشه معتقدند که فناوری به توسعه کسب و کار و اتخاذ رویکرد‌های کاری مفید و موثر کمک خواهد کرد. با ادامه روند پیشرفت فناوری، روز به روز از حجم راه حل‌های جایگزین غیر دیجیتال برای انجام امور روزمره کاسته شده و همین امر فرصت بزرگی را در میدان رقابت با دیگران برای کسب و کار‌ها به وجود می‌آورد تا بیش از پیش به فناوری پیشرفته توجه کنند.

ابزار‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی

فناوری مدرن خود به تنهایی ابزار‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی و مفیدی را ارائه می‌دهد که مدیران می‌توانند حین نظارت بر ارتباطات یا مدیریت و سازماندهی امور کارکنان از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال، امکان بکارگیری این قبیل برنامه‌ها برای راه اندازی کارگاه‌‌های آموزشی آنلاین با صرف کمترین زمان ممکن، آسان تر از قبل و در نهایت افزایش میزان بهره وری کارکنان وجود خواهد داشت.

میزان دانش یک کسب و کار

میزان دانش یک کسب و کار درباره ترند‌های بازار، نوع رفتار مصرف کننده، علم جمعیت شناسی، صنعت خرده فروشی، قیمت گذاری رقبا و غیره در این مسیر عاملی تعیین کننده خواهد بود. با توجه به حجم فراوان پروژه‌های دورکاری، امروزه نظارت بر روی فعالیت‌های کارمندان پیچیده تر از قبل شده است. تنها با استفاده از فناوری مدرن، کادر مدیریتی امیدوار است که به منظور نظارت مستقیم در مورد خروجی تولید شده توسط کارمندان، از دوربین‌ها ماهواره ای بتوان کمک گرفت. ابزار‌هایی نظیر «Time Doctor»، «Toggle»، «Basecamp» و «TeamViewer» به نظارت بر روند پیشرفت و در نتیجه میزان کارایی کارکنان منجر خواهد شد. از دیگر روش‌های شناخته شده برای همکاری آنلاین می‌توان از پروژه «Jing» نام برد. ابزار‌های نظارتی آنی و لحظه به لحظه مانند پروژه فوق می‌توانند مسیر را برای به اشتراک گذاری نمایشگر‌ها و وسایل ضبط تصاویر ویدئویی، مثل لپ تاپ‌های افراد، بگشایند. این اپلیکیشن کامپیوتری چاره کار خواهد بود.

اشتراک گذاری اسناد و فایل‌ها

«گوگل درایو»، «Dropbox» و «SharePoint» مکان‌های دیگری برای به اشتراک گذاری اسناد و فایل‌ها با یکدیگر به شمار می‌روند. مدیریت پروژه ابعاد گسترده ای را در بر می‌گیرد که برای مثال می‌توان از مدیریت بودجه و ضرب الاجل، پیگیری وظایف کارمندان و تسهیل ارتباطات نام برد. برای استفاده خوب و موثر از فناوری در مسیر مدیریت پروژه، لازم است مدیران تجربه راه اندازی و فعالیت در حوزه مربوطه را داشته باشند تا از همه جزئیات سر در بیاورند. در کنار ان، کسب اطلاعات درباره فناوری مدرن، موجب می‌شود تا به راحتی تشخیص دهند که اجرای کدام برنامه در هر شرایط مکانی و زمانی خاص موجب صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد. فناوری مورد استفاده در «Basecamp»، به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه وب، نظارت بر پروژه‌ها و نوع ارتباطات را بهینه سازی و در نتیجه ساده تر از قبل کرده است. مدیران در ادامه می‌توانند پیام‌های داخلی ارسال کرده، در قالب برنامه با هم بحث و تبادل نظر داشته و امکان انجام برخی مراحل به صورت خودکار را فراهم آورند.

رقابت بین‌المللی در کسب وکار

امروزه در دنیای کسب و کار، موضوع رقابت بین‌المللی مطرح است. در این شرایط، باید جایی که ملاقات فیزیکی امکان پذیر نیست، از فناوری ارتباطات کمک گرفت. با استفاده از فناوری مدرن، مردم حالا دیگر می‌توانند با تیمی از مشتریان در آن طرف کره زمین، رو در رو صحبت کنند. سرویس‌هایی مانند اسکایپ یا سایر اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی به مدیران کمک می‌کنند تا تماس خود با کارمندان دور کار از طریق وب را محدود کنند.

این نوع اپلیکیشن‌ها فرصت جدیدی را برای مدیران به وجود می‌آورند تا به جای استفاده از ابزار‌های قدیمی و سنتی مانند ارسال ایمیل یا برقراری تماس‌های تلفنی، روابط شخصی بهتری با کارمندان داشته باشند. از جمله دیگر راهکار‌های موجود برای حفظ ارتباط میان کارمندان می‌توان به اتاق‌های گفتگو، انجمن‌ها و پاتوق‌ها در گوگل پلاس اشاره کرد. در حال حاضر مسئولیت اجرای فناوری‌های مدرن برای تشویق به توسعه همکاری‌ها، به حداکثر رساندن میزان کارآیی و هدایت کارمندان به شیوه ای درست و مناسب بر روی دوش مدیران شرکت‌ها سنگینی می‌کند. در نهایت در دنیای کسب و کار مدرن، تنها به لطف هدایت شرکت با استفاده از فناوری‌های جدید و کاربردی می‌توان به موفقیت دست یافت.

www.taxila.in

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا