گزارش

ایکیا و شکستن تابوی «این کار را در خانه امتحان نکنید!»

ایکیا ماه‌های اخیر را صرف پایین آوردن قیمت مبلمان و لوازم خانه‌ی خود کرده تا دل مصرف‌کنندگانی را که همچنان در حال نبرد با تورم هستند، به دست بیاورد. کمپین «حتماً این را در خانه امتحان کنید» در واقع همین استراتژیِ مبتنی بر قیمت را به زبان مارکتینگی ترجمه می‌کند و قصه‌های آدم‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که به لطف غول خرده‌فروشیِ سوئدی می‌توانند به علائق‌شان بپردازند.

هر یک از تصاویر کمپین، یک تابو از جنس «این کار را در خانه امتحان نکنید» را به چالش می‌کشد؛ مثلاً دنبال کردن کلمه به کلمه‌ی دستور پخت یک غذا یا شیطنت نکردن. طی صحنه‌هایی پرجنب‌وجوش، شاهد مرد سالخورده‌ای هستیم که سخت مشغول یک بازی پیچیده‌ی کامپیوتری است یا یک آدم بزرگسال و کودک را تماشا می‌کنیم که در اتاق نشیمن مشغول تمرین هنرهای رزمی هستند و بعد به کاراکترهای انیمه تبدیل می‌شوند.

لیسا لی مدیر توسعه و مارکتینگ گروه اینگکا بزرگ‌ترین نمایندگی ایکیا در جهان می‌گوید: «این کمپین حاکی از برداشتن یک گام دیگر برای حمایت از مصرف‌کنندگان‌‌مان است. می‌خواهیم الهام‌بخش آنها باشیم و بگوییم چه‌طور خانه می‌تواند به شور و اشتیاق آنها رنگ واقعیت بدهد. می‌خواهیم بگوییم خانه جایی است که می‌توانند کنار زدن محدودیت‌ها به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه را از آنجا آغاز کنند.»

این کمپین، اولین حاصل همکاری ایکیا با گروه مک‌کن است. ایکیا هم به پیروی از سایر خرده‌فروش‌ها، به فشاری که بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر مشکلات تورمی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرده است. کمپین «حتماً این را در خانه امتحان کنید» در نتیجه‌ی پژوهشی طراحی شده که طی آن، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان، خانه را به عنوان مکان مورد علاقه‌شان معرفی کرده‌اند و ۴۰ درصد از آنها هم بابت مسائل مالی و منابع درآمدی‌شان نگرانی داشته‌اند.

آگوستین سوریانو مدیر استراتژی گروه مک‌کن در اسپانیا می‌گوید: «این رویکرد استراتژیک جدید بر اساس نیاز افراد به دنبال کردن شادی بعد از تحمل یک دوره ناملایمات طراحی شده است. این روحیه‌ی سرکش در همه‌ی ما وجود دارد و به دنبال راه‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای ستایش زندگی به هر روش ممکن است؛ آن هم در شرایطی که مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا روزبه‌روز کمتر برای تفریح هزینه می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا