مصاحبه

عرضه محصولات جدید «مارینا» در ۱۴۰۲ و گسترش سبد محصولات در ۱۴۰۳

«بهزاد خرامان، مدیرمارکتینگ و تریدمارکتینگ مارینا؛ در یادداشتی به بررسی برنامه‌های اجرا شده توسط مارینا در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های آن و چشم انداز این شرکت در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌است کهمی‌خوانید.

« مارینا» در سال ۱۴۰۲ با توجه به استراتژی هرکدام از برندهایش، برنامه‌های مختلفی را اجرا کرد. در برند سانی‌نس، کمپین تابستان پرجایزه را پیش بردیم که یک کمپین گسترده شامل رسانه‌های تلویزیون، دیجیتال و محیطی بود و با نتایج خوبی همراه شد.

طعم‌های جدید سان استار و نایت کینگ

برای برند سان‌استار، نایت کینگ و موریس فعالیت‌های استراتژیکی را در حوزه نوآوری و توسعه محصول انجام دادیم. دو طعم جدید را به بازار برای تکمیل سبد برند نایت کینگ عرضه کردیم. همچنین در فعالیت‌های تریدمارکتینگ نیز توانستیم، قرارداد خوبی را با مجموعه فروشگاهی یاران دریان داشته باشیم.

برند سس هارلیزهاوس به بازار معرفی شد

در گروه محصول جدیدمان، برند سس هارلیزهاوس را معرفی کردیم که قدم رو به جلو و بزرگی در این شرایط بازار برای توسعه مارینا بود که با جسارت همیشگی ای که در مارینا وجود دارد، این برند به ثمر رسید. تمام این فعالیت‌ها کمک بزرگی برای رشد بیزنس ما و آگاهی‌دادن درباره برندمان بود که در بررسی گزارش‌هایمان نیز رشد سهم بازار و رشد فروش محصولاتمان دیده شده است.

 چالش‌های سال ۱۴۰۲

اما در سال ۱۴۰۲، با چالش‌هایی نیز در حوزه بازاریابی روبرو شدیم که بخشی از آن مربوط به شرایط حاکم بر کسب و کارهای جامعه بود. بخشی از آن نیز به روند کاهشی اثربخشی تبلیغات در رسانه‌های محیطی و تلویزیونی برمی‌گشت.

نقاط فروش و ترید مارکتینگ

در هرصورت با توجه به این شرایط، ما دائما در حال ارزیابی برنامه‌ها و استراتژی‌هایمان بودیم و در برخورد با این چالش‌ها عمده تمرکزمان را روی نقاط فروش و ترید مارکتینگ قرار دادیم. همکاری با مجموعه فروشگاهی یاران دریان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت گسترده در همین راستا بوده است. ما امسال، شاهد تغییراتی در رفتار یا نیازهای مشتریان نیز بودیم که روی استراتژی‌های ما اثر می‌گذاشت.

قدرت خرید مردم پایین آمده است

قدرت خرید مردم پایین آمده و حساسیت به قیمت‌ها افزایش یافته است. همچنین ترجیح مصرف‌کنندگان خرید محصولات از سایز بزرگ به محصولات تک نفره است. توجه به این موضوع هم باعث شد در مارینا تمرکزمان را روی ایجاد تنوع در این گروه محصولات و توسعه آن قرار بدهیم. محصولاتی که در پنج طعم در سال ۱۴۰۱ به سبد سانی نس ما اضافه شد و اوج رشدش در سال ۱۴۰۲ بود.

و اما ۱۴۰۳

البته روند توسعه محصولات را در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهیم داد و موانع، مارینا را متوقف نمی‌کند. ما با وجود تمام مشکلات، بحث توسعه کسب و کار و گروه‌های محصولاتمان را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم بیش از قبل محصولات منطبق با گروه مخاطبمان عرضه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا