مصاحبه

حفظ رهبری بازار و رضایتمندی مصرف‌کننده پچ پچ در ۱۴۰۳

«هدی صمدی؛ مدیر ارشد بازاریابی شرکت صافولا (گندم طلایی نوتریکا – پچ پچ)» در یادداشتی به بررسی برنامه‌های اجرا شده توسط پچ پچ در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های آن و چشم انداز این برند در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌است که  می‌خوانید.

برنامه‌های بازاریابی پچ پچ در سال ۱۴۰۲ به عنوان رهبر بازار در دسته‌بندی کروسان، با شناسایی نیازهای مصرف کننده، ارتباط مستمر با مخاطبان، در نظر گرفتن نیازهای بازار و رصد مداوم فعالیت دیگر برندها، در راستای استراتژی‌های به کارگرفته شده، صورت پذیرفته است.  در همین راستا فعالیت‌هایی در سطح ATL داشتیم و از طریق پخش تبلیغ های تلویزیونی در قالب ۲ آگهی تبلیغاتی محصولات را حمایت و معرفی کردیم.

فعالیت‌های BTL پچ پچ در سال ۱۴۰۲

در سطح BTL نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله سمپلینگ‌های گسترده، فعالیت در نقطه های فروش، گوریلا مارکتینگ و حتی فعالیت‌های دیجیتال داشتیم وخواهیم داشت. این روند قطعا تاثیر بسزایی در ارزش و قدرت برند داشته و دیدگاه مصرف کننده را نسبت به برند تقویت کرده است که کسب وکار، اثرات ملموس آن را در اعداد و ارقام فروش شاهد بوده و رسیدن به این اهداف را جشن گرفته است.

استراتژی‌های بازاریابی

ما بعد از ارزیابی عملکرد سال قبل و آنالیز شرایطی که وجود داشته، یک سری اقدامات در خصوص بهبود و بروزرسانی‌هایی در سطح استراتژی‌های بازاریابی لحاظ کردیم. این کار به منظور همسویی با حرکت‌های بازار، نیازهای مصرف کننده و اهداف سازمانی است که قطعا برای هر سازمان یک امر بدیهی است.

چالش‌های بازار در سال ۱۴۰۲

به عنوان «رهبر بازار» برای اینکه بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم و جایگاهمان را ارتقا دهیم، قطعا با چالش‌های زیادی روبرو بودیم. به هرحال برآورده کردن خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کننده از محصول، پیشرو بودن در نوآوری، استفاده بهینه از منابع با توجه به شرایط اقتصادی و حفظ ارتباط برند با مصرف کننده، چالش‌هایی هستند که البته فقط مختص امسال نیستند. این چالش‌ها هر سال برای حوزه بازاریابی وجود دارد و حتی برای برندهای بزرگ مانند پچ پچ، این چالش‌ها دوچندان می‌شود.

این نکته را باید در نظر داشت که مسائل مختلفی از جمله عوامل روانشناسی، اجتماعی، فرهنگی، فاکتورهای فردی و شرایط اقتصادی بر روی رفتار مصرف کننده اثر گذار بوده و در الگوهای مصرف تغییراتی ایجاد می‌کند.

افزایش حساسیت به قیمت

ما در پچ پچ، با تحقیقات مداوم و متعدد، عوامل مختلف را شناسایی و رصد کرده و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌هایمان ترتیب اثر می‌دهیم. به عنوان مثال، افزایش «حساسیت به قیمت» موردی بوده که چه در حوزه نوآوری و چه قیمت‌گذاری سعی‌ کردیم آن را مدنظر قرار دهیم. به این ترتیب تلاش کردیم با کنترل عوامل داخلی، حساسیت بیشتر بر روی تامین و فاکتورهای دیگری که روی قیمت اثرگذار هستند، با مصرف‌کننده همراهی کرده و افزایش قیمت چندانی نداشته باشیم و به این ترتیب رضایت مصرف کننده‌ را حفظ کنیم.

و اما سال ۱۴۰۳

بی شک اهداف بازاریابی سال ۱۴۰۳ مثل هر سال در راستای حفظ رهبری بازار، حفظ ارزش برند و ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده خواهد بود. این اقدامات را با حفظ و بهبود کیفیت، ایجاد نوآوری متناسب با نیازها و توقعات مصرف کننده و در با درنظر گرفتن شرایط بازار و جامعه انجام خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا