مصاحبه

بالا بردن میزان وفاداری مشتری با برقراری پیوند عمیق‌ و ارائه خدمات بیشتر باراکا در سال ۱۴۰۳

«مریم احمدوند؛ مدیرمارکتینگ گروه صنعتی باراکا» در یادداشتی به بررسی برنامه‌های اجرا شده توسط باراکا در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های آن و چشم انداز این شرکت در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌است که می‌خوانید.

در سال ۱۴۰۲ شاهد فعالیت پررنگ‌تر برندهای مختلف در حوزه محصولات تنقلات، شکلات، کیک، بیسکویت و به طور کلی حوزه (confectionery)  بودیم. از طرفی حضور پررنگ برندها را به ویژه در رسانه‌های محیطی و دیجیتال می‌دیدیم که این نشان‌دهنده جذابیت و پتانسیل بالای این صنعت در بازار است.

برنامه‌های بازاریابی باراکا در سال ۱۴۰۲

ما در سالی که گذشت (۱۴۰۲) پلن‌هایی را اجرایی کردیم که در سال قبل‌تر برنامه‌ریزی شده بودند. برای مثال خلق برندهای جدید در گروه صنعتی باراکا با هدف ارائه محصول برای بخش‌های مختلف جامعه از جمله این برنامه‌ها بود. این برندها با توجه به سن، تنوع و گستردگی نیازهای مخاطب در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی جامعه ایجاد شدند.

تغییرات برنامه‌های بازاریابی

متاسفانه به دلیل نوسانات شدید در بازار ایران، در مقاطعی از سال ۱۴۰۲، شاهد رکودهایی در بازار بودیم که آن‌ها را در سال‌های قبل‌تر تجربه نکرده بودیم. این مساله سبب شد تغییراتی را در برنامه بازاریابی خود اعمال کنیم و حتی گاه ناچار به تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود شدیم. از جمله این‌ها، تغییر در استراتژی‌های فروش برای نفوذ بیشتر در بازار و گذر از رکود بود که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت؛ نه تنها توانستیم سهم بازارمان را حفظ کنیم بلکه شاهد رشد سهم بازار در برخی از گروه محصولات خود بودیم.

تغییر رفتار مشتری

همچنین یکی از اقدامات مهم باراکا در این سال بکارگیری استراتژی‌هایی در راستای تغییر رفتار مشتری بود. در واقع ما نیاز به تحقیقات بازاریابی را به صورت سریعتر و با فاصله زمانی کمتر نسبت به گذشته حس کردیم و این نکته را مد نظر قرار دادیم که میزان تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی مشتریان و مصرف کننده‌های امروز بسیار سریعتر از گذشته اتفاق می‌افتد. ناگفته نماند احتمالا تنوع محصولی که در اختیار مصرف کننده است به این موضوع دامن می‌زند. بنابراین استراتژی‌هایمان را بر اساس مطالعه دقیق و سریع در زمینه نیازها و عادت مصرف کننده به کار گرفته و برای آنها برنامه ریزی کردیم.

و سال ۱۴۰۳

برای سال آینده هم برنامه‌های بازاریابی‌مان را با هدف ایجاد ارتباط موثرتر و بهتر با مصرف‌کننده نهایی در نظر گرفتیم. در واقع ساختار تیم بازاریابی را بر این اساس چیده‌ایم تا بتوانیم با پیوند عمیق‌تر و ارائه خدمات بیشتر، وفاداری مشتریان‌مان را روی برندهای گروه صنعتی باراکا بالا ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا